Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #1 Skrevet 23. august 2011 Er den ene mer med barna enn den andre? Gjør den ene mer husarbeid enn den andre? osv.. Tenker da på samboere/ektefelle. Deg og mannen altså
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #2 Skrevet 23. august 2011 Vi deler likt. Vi setter ikke opp lister eller regner på milimeteren hvem som har gjort hva, så noen uker ender jeg opp med å gjøre mer, andre uker ender han opp med å gjøre mer. Men, alt i alt er begge opptatt av å stadig gjøre det som må gjøres. Jeg har hovedansvar for klær - vask, bretting, stryking, innkjøp, klargjøring til bhg osv.. Mannen har hovedansvar for handling av matvarer og annet til husholdningen. Ellers går det litt i hytt og vær.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #3 Skrevet 23. august 2011 Mannen min driver eget selskap og jobber mye mer enn en vanlig 100% stilling. Jeg jobber 70% Sier seg selv at jeg gjør mer hjemme enn han... Men vi har vaskehjelp, og han har jo en fleksibel jobb så han stiller alltid opp for ungene. Kjører, henter, er med på fotballkamper osv.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #4 Skrevet 23. august 2011 Vi jobber til vi er ferdig og trenger en å hvile litt, gjør vedkommende det. Vi er like mye med barnet.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 Vi er litt gammeldagse der; jeg er mest med barna, jeg middag og gjør husarbeid. Mannen min klipper plen, måker snø, holder det ryddig ute osv.. Nå skal det sies at jeg kun jobber 50% mens mannen min jober 100% pluss at han går på skole:) Jeg jobber annenhver helg og da er han jo alene med barna, så han tar igjen litt der:) Selv om vi har en slik fordeling, så samarbeider vi likevel. Når vi har spist middag så er det mannen min som rydder av og vasker på kjøkkenet og jeg kan be han om å støvsuge feks om det trengs, men jeg må inrømme at jeg aldri blir fornøyd da, så jeg gjør det heller selv:)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #6 Skrevet 23. august 2011 Mannen min gjør mye mer enn meg. For det første ser han hva som må gjøres mye tidligere enn jeg gjør... Mange av venninnene mine sier det er sånn de har det med sine menn, så jeg har kanskje noen mandige gen akkurat der. Han er dessuten en rastløs type og kan spinne rundt i et høyt tempo og få gjort utrolig mye på kort tid..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #7 Skrevet 23. august 2011 Begge jobber 100% Vaskehjelpen tar gulvvask + bad og do hver 14. dag. Resten deles sånn ca likt, både når det gjelder barn, matlaging, oppvask og klesvask. Mannen tar litt mer enn meg av handling + støvsuging da jeg ikke klarer dette pga dårlig rygg. For oss har det alltid vært en selvfølge å dele alt likt, har aldri tenkt at det kan gjøres annerledes. Vi er veldig fornøyd begge to og krangler aldri om husarbeid.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #8 Skrevet 23. august 2011 Jeg er med barna, vasker klær og klipper plen. Han handler mat og lager middag, vasker bil og setter sammen ikeamøbler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå