Gå til innhold

Hvordan er formen til dere andre som har termin januar?


2 prinser og et nurk på vei

Anbefalte innlegg

Eg er 18+4 og kvalmen er veldig svingene. Men bekkne trøbler som bare det. Det låser seg vist for mye gåing på asfalt og tunge løft, så sette det isjas nerva i klem. Går 100% sjukemeldt grunnet det. Håpe det går over å eg kan begynne å jobbe igjen. Savne rutine på hverdagen..

 

Hvordan er det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så forskjellig det kan være! Jeg er 18+6 idag og har ingen plager. Hadde 3 dager(!) med kraftig kvalme og oppkast i starten av juni, men ingenting etter det. Aner egentlig ikke hvordan bekkenløsning føles heller; hadde aldri antydning når jeg var gravid sist og ikke heller denne gang *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er 17+4 og har begynt å kjenne murring i bekkenet. Skal til behndling hos manuell terapeut for dette. Hadde samme problemet i mitt forrige svangerskap også, selv om det ikke behover å ha noe å si.... Var kvalm i mai/juni, men ikke siden da, og godt er det! Halsbrannen har jo meldt sin ankomst da, så det er bare å passe på hva og hvor mye en spiser!!! :P Ellers så har jeg kjent liv i litt over en uke, og synes det er veldig kos......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er merkelig hvor forskjellige vi er. Eg hadde bekkenløsning i dei 2 andre svangerskapene og dei har bare blitt verre for hver gang eg har vært gravid. Vekten min har vore mellom +25 og 30 kg i dei 2 andre svangerskapene denne gangen går vekten min nedover. men håpe de snur seg litt vertfall maks 10 kg tror eg holde :)

 

Liv har eg kjent i ny og ne siden uke 13 og kjenne forsatt bare en gang av å til da morkaka mi ligg på fremre vegg og dempe sparkene mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det overraskende fint :)

Jeg var veldig plaga i forrige svangerskap med store smerter i magen og kraftig bekkenløsning som kom i uke 10. Da jeg var like langt på vei som nå, gikk jeg på krykker.

Nå jobber jeg 60%, og det er samme som jeg gjør ellers. Forma er fin og bekkenet samarbeider. Kjenner det litt etter en lang arbeidsdag og noen ganger etter handletur med handlevogn...

Krysser fingrene for at det fortsetter sånn. Har passert 21 uker nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen i seg selv er bra, jeg er ikke kvalm lenger, kaster ikke opp, og får i meg mat :)

Men, bekkenet er helt ute av drift. Hadde bekkenløsning med gangvansker forrige gang også, men da kom ikke smertene før uke 25. i uke 30 var det så ille at jeg ble 100% sykemeldt fram til permisjon, gikk med krykker og var mer eller mindre sengeliggende. Denne gangen kom smertene i uke 15. Nå i uke 19 er krykkene på plass igjen, og jeg er 40% sykemeldt. Kommer nok ikke tilbake i 100% før permisjon, i følge jordmor, legen og fysioterapeuten min. Så får se hvor lenge det går nå før jeg må legge inn årene. Litt verre å ha problemer med bekkenet nå, siden jeg denne gangen også har en 3 åring som jeg må ta meg av også. Trøsten er at det kommer noe godt ut av dette, og jeg ville ha en til, til tross for all verdens plager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen helt topp, er 21+5 i dag. Har hatt det utrolig lett fram til nå. Har en fysisk krevende jobb og kjenner det vel litt i korsryggen på slutten av dagen, men absolutt ikke noe problem foreløpig. Har endelig begynt å kjenne spark, er førstegangs og har morkaka foran, så det tok litt tid før jeg kunne si med sikkerhet at det var babyen jeg kjente. Men nå er det bare mer og mer action for hver dag som går, en herlig følelse! Har gått opp 8 kg, men det føles fint, er høy og slank fra før. Livet er deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...