Gå til innhold

Gravid med nummer 2...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var et planlagt og ønsket barn av meg og samboer.

Hans foreldre blir det ingen problemer og si det til, vi vet at de kommer til å synes at det er koselig med en liten en til, men jeg er redd for reaksjonen til mine foreldre. Jeg vet min mor ønsker seg et barnebarn til, men hun ønsker nok mer enn gjerne at jeg skulle fått det neste barnet med en annen mann.. Jeg tror hele min familie kommer til å være ganske negative til dette. Nesten så jeg har lyst til å holde det skjult lenge, men det hjelper jo ikke noe, pluss at jeg som andregangs sikkert kommer til å se gravid ut fort?

Om vi ikke får noe støtte, men bare negative kommentarer tror jeg rett og slett vi bare kommer til å holde oss litt unna. Vi er ikke avhengige av dem, men det er jo greit for barna å ha kontakt med besteforeldre og tantene sine også.

Noen andre som har vært i samme situasjon? hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nylig vært i en lignende situasjon, men her var det min mormor jeg grudde meg til å si det til. Det gikk faktisk mye bedre enn jeg trodde. Hun var veldig negativ da vi skulle ha nr 1 pga. at hun var bekymret over vår livssituasjon (som det overhode ikke var noe galt med, annet enn at vi var i begynnelsen av tjueårene), og hun sa rett ut at dette syns hun ikke var en god nyhet og hun ville ikke passe barnet! (Der ombestemte hun seg lynkjapt så fort ungen var ute). Med nr. 2 sa hun faktisk gratulerer (!) før hun begynte å synse omkring negative detaljer ;-) Hun så vel hvor fint vi klarte oss med nr. 1 da...

Håper de tar det bedre enn du tror :) Regner med dere er voksne og selvstendige - da har ikke foreldrene dine noe de skulle ha sagt. Hvorfor liker de ikke samboeren din da ?

Skrevet

Vet du, ingen annen enn du og din mann har egentlig noe med det. Min mor har hylskreket og virkelig vært forbannet på meg for hver gang jeg er gravid. Har pr. idag 4 barn som jeg er meget glad i. Alle født innenfor ekteskapet. Hus, og jobb har også vært på plass.. Hun bare liker ikke meg, eller mine barn.. syns det er flaut at jeg har så mange.. og har ikke fortalt om barna til vennene sine.. (litt pussig når jeg fra tid til annen har møtt hennes venner og pressentert alle barn for dem, når de ikke har vært klar over at jeg har hatt barn en gang!!)

Ikke alle blir glade for barna enn får, men det må man bare overse!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...