Gå til innhold

Gruppe b streptokokker.


førstegangsmamma30

Anbefalte innlegg

jeg har fått påvist hos lege at jeg har gbs i skjeden. har lest en del på nett og funnet ut at jeg kan bla settes på en atibiotika kur under fødsel. er det noen her som har det samme og som kanskje har født før og vet hva som blir gjort når man har dette???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde det samme med min første. Eneste som skjer under fødselen pga det er at du får en venflon i hånda å et drypp med antibiotika under fødselen, ikke no stress :) merket det omtrent ikke jeg.

 

Men pass på så du får det da, jeg måtte si fra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har lest at de tester alle gravide for dette i USA, men verken lege eller jordmor har testet meg enda - og jeg har heller ikke lest noe sted at dette er vanlig i Norge.

 

Hadde du noen symptomer som gjorde at du ble testet, eller spurte du bare spesielt om å få bli testet? Kunne jo tenkt meg å bli testet selv kanskje, det er jo relativt vanlig - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at de testet meg er at jeg har hatt gjentatte uvi (har slått ut positiv på ustix hver svangerskapskontroll). de har sent inn urin for testing av gbs men den var negativ. var til jordmor på svangerskaps kontroll en dag der hun spurte meg om de hadde tatt test fra skjede og rektum (bare i åpningen) og fikk beskjed om å be legen å ta det neste kontroll jeg var på. gikk ei uke og så fikk jeg svar på at jeg hadde det i skjeden. hvis du plages me uvi så kan du jo spørre om det kan være det som ligger bak. lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :-) de har fått beskjed på føden og i tilegg har de skrevet det med stor skrift og markert med tusj i gravideskjemaet mitt. men e også påpasselig å si fra (har vært på registering flere gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...