Gå til innhold

Mann som ikke betaler regninger:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som ikke betaler regninger... Huff jeg synes det er så trasig. Jeg må passe på hele tiden at han betaler det han skal. Han har 0 system. Regningene ligg bare og sleng i ett rot! Jeg måtte mase på han her en dag å betale regningene. Det er regninger som er på hannes navn. Jeg betaler jo det jeg skal og presis. Jeg er veldig nøye på sånt. Nå fant jeg ut at han har kun betalt to regninger den dagen. Resten av regningene har han ikke betalt som han sa men skrev betalt på alle regninger. Huff noen her med samme erfaring eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontroll først som sist. Åpne alle brevene som kommer i postkassa. Ordne et system på dem. Åpne en felleskonto hvor dere begge setter inn penger som skal gå til regninger. Den kontoen skal du betjene.. Det han skal gjøre er å overføre penger til den kontoen. Er han glemsk ordner dere bare fasttrekk.

Skrevet

Da legger du inn alle faste regninger på autogiro. Alle andre regninger som kommer en gang i året eller lignende kan tas på eFaktura.

Vi får rett og slett ikke regninger i postkassa lengre vi, alt kommer direkte inn i nettbanken, og det er ALDRI en regning er for sent betalt.

Skrevet

Dette må du få kontroll på først som sist.

1. Regn ut ca hvor mye han må betale i måneden i regninger.

2. Forlang at han oppretter en regningskonto med fast trekk på ca det han trenger til regningene pluss 1000 kr hver måned.

3. Ta til side regningene hans etterhvert som de kommer.

4. Stå over han når han betaler regningene et fast tidspunkt hver uke.

Når dette går bra, kan han kanskje få en mulighet til å vise at han greier dette på egen hånd. Men sjekk opp at han følger opp!

Skrevet

Jeg føler at det blir feil å åpne brevene som er i hannes navn. Men klart er han som han er må jeg vel bare gjøre det. Jeg må si at det har vært slutt noen mnd mellom oss og har bodd en annen plass. Derfor har jeg ikke noe kontroll lenger. Før jeg flyttet hadde vi felleskonto og det var jeg som styret med å betale regningene. Men nå dukker det opp mer og mer ubetalte regninger. Vi skal ordne felles konto igjen men jeg synes det er trasig når en voksen mann ikke greier å betale sine egne regninger... huff...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...