Gå til innhold

feil av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 1,5 år om selvfølgelig skal røre alt, etter å ha tatt henne bort fra dvd spilleren 20 ganger så setter jeg henne oppi lekegrinda, det blir stilt.......

men...den burde vell egentlig ikke forbindes med straff?:S jeg sier nei og tar henne bort...om igjen og om ijen...hun gir seg ikke.Kjefter ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er så liten at jeg tror ikke hun forbinder eller skjønner at det er straff. Ikke så lenge du har leker oppi lekegrinden og at hun kan leke der. Eneste "rette" måten man kan "straffe" en så liten en er å ta de vekk fra situasjonen syns jeg. De skjønner jo ikke så mye uansett, bedre å avlede med for eks lekegrind osv.

Skrevet

jeg prøver å distrahere med andre ting, men hun glemmer liksom ikke den dvd spilleren så fort:P nå sitter hun som et lys i grinda...

Skrevet

jeg ga opp den kampen... lot henne trykke på dvd spilleren så mye hun bare orket, det tok 1 uke, så var ikke dvd spilleren interessant lenger...

Skrevet

Har en liten på 16 mnd som jeg setter i reisesenga når det blir for mye tull. Ikke for å straffe henne, (hun turner rundt oppi der sammen med bamsen og sutten og har det helt knall faktisk). Men hun roer seg og får en stille stund for seg selv. Står og roper på meg når hun vil ut igjen. Etterpå kan vi begynne på nytt med noe annet.

Har et eldre barn så ikke alltid det er tid til å avlede/gå ut/etc med minsten, så synes timeout i reisesenga fungerer godt her.

Skrevet

Avledning er det aller beste. Dersom du ikke vil ha direkte sammenheng mellom tingene, kan du bare finne på en annen ting i mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...