Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Hvorfor gjør dere ikke hvertfall det dere kan for å ha de hjemme så mye som mulig , å ikke bare kaster de inn i b.hagen 9 timer om dagen så de sitter å griner heele dagen der !? Er jobben virkelig såååååååååååå viktig ? Kan du ikke avse noen dager på barnet ditt når det har det vondt å trenger mer tid ???
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 For mange er lønna viktig ja. Det er lønna som gir tak over hodet, mat på bordet, klær på kroppen og varme i skrotten. Og jeg vet ikke om så mange som for det første: kaster barna sine inn, og for det andre: lar dem bli der i 9 timer.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Jeg antar at du skriver dette innlegget kun for å provosere, og det klarer du. Jeg skal allikevel prøve å svare deg seriøst. Jeg er mamma til en ettåring som sliter med tilvenning i barnehagen i disse dager. Og jeg skal love deg at det å sitte på jobb og vite at barnet mitt gråter og roper på mamma store deler av dagen er noe av det verste jeg noensinne har vært med på. Men dessverre, kjære HI, så er det slik at mange av oss ikke har økonomi til å gå hjemme. Tro meg, jeg skulle så gjerne gjort det om jeg kunne. Så ja, jobben min er så viktig. Dessverre. Hvis det er noen hjelp for deg prøver vi å gjøre dagene så korte som mulig. Vil også legge til at jeg har full tiltro til at de ansatte i barnehagen gjør det beste for mitt barn, og barnet mitt har det ikke vondt. Barnet mitt trenger bare mer tid enn mange andre på å bli vant til barnehagen, og det får h*n ikke av å være hjemme med meg. Var det noe mer du lurte på, ditt uempatiske kvinnemenneske?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Vi bor i Norge. Vi har råd til noen dager borte for å ta vare på livet vi har satt til verden ! Er du suuuuuuper fattig så ok da skal jeg holde kjeft. Så hvis de er der å hylgriner etter mamma i 7 timer da så er detgreit men ikke 9 ?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Han er da stor nok til å klare seg selv nå kan skjønne. Har heldigvis funnet en barnehage som er åpen i hele 10 timer! Da rekker jeg å stikke innom beauty salongen før jeg må hente og fikse neglene eller legge en enkel maske. Grining i et par uker tåler han sikkert. Skjønner ikke hva du hisser deg opp for.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Jeg er ikke super fattig. Jeg er student og barnet mitt har relativt korte dager i barnehagen der hun stortrives. Men jeg har ingen problemer med å skjønne at mange mennesker må jobbe for å få det til å gå rundt. De gjør faktisk alt de kan får å ta vare på det livet de har satt til verden ved å komme hjem med en lønnslipp som kan gi husvære, mat, klær, strøm, medisiner og alt det andre et barn måtte trenge. Man kan dessverre ikke leve kun på luft og kjærlighet selv om det høres aldri så romantisk ut. 22:23
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 Ja kanskje jeg vil provosere litt ja. Fordi jeg kan ikke forstå mammaer som kan gjøre slikt. Greit at du sitter på jobb å har det vondt,det burde du jo ha. Men hva hjelper det barnet ditt? Jeg sa ikke at du burde være hjemmeværende nei , men at du kunne ta fri fra jobb litt for å gi veldig korte dager da. Han burde ikke være hjemme med deg nei , han burde få lov til å være LITT i barnehagen bare nå i begynnelsen for å bli vant til det.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #8 Skrevet 22. august 2011 "Greit at du sitter på jobb å (forresten, her skulle det vært en og) har det vondt, DET BURDE DU JO HA"!!!??? Er du fullstendig hjernedød, HI? Som jeg skrev, men du kan kanskje ikke lese, prøver vi å gi ham så korte dager som mulig. Ta deg en bolle og lukk den stygge munnen din!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #9 Skrevet 22. august 2011 Jeg skriver å istedenfor og. Du tar ikke vare på den stakkars ungen din . Litt forskjell ! Spørs jo hva du mente med korte dager da vet du . Hvis du faktisk drar på jobb, å sitter der som du sier selv , så er du der heeelt sikkert ganske mange timer !
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #10 Skrevet 22. august 2011 Jeg håper virkelig du er fornøyd med deg selv, HI. Hva f... gir deg rett til å si at jeg ikke tar vare på ungen min? Jeg skulle faktisk virkelig ønske at jeg ikke brydde meg om sånne som deg, men til din glede - du har fått et menneske til å gråte i dag. Håper du føler det var verdt det der du sitter på din høye hest. For jeg regner med at du selv holder barna dine hjemme?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #11 Skrevet 22. august 2011 Fy du er stygg! Med hvilket grunnlag kan du si at hun ikke tar vare på ungen sin?? Jeg kan fortelle deg at å sette barn i barnehagen er en stor investering i barnets framtid. Barn som har gått i barnehage har lettere for å tilpasse seg skolen og kan ha en større sosial kompetanse, enn de som er hjemme. Tilvenningen i barnehagen er del av en særdeles viktig sosialiseringsprosess som er med på å skape et kompetent og ressurssterkt menneske, da barnet lærer seg å omgås andre barn og voksne utenfor hjemmet. Det er rett at tilvenningen kan være tung men desto viktigere er den! Du antar og tolker helt som du selv vil og det er ikke hold i noe av det du sier!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #12 Skrevet 22. august 2011 Du spør om jobben er såååååååååå viktig?? Neida! Er jo bare til å si opp og leve på vann og småstein! DET er å ta vare på ungen sin det... Herregud da menneske, prøv å tenk litt da!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #13 Skrevet 22. august 2011 Alt er ikke enten eller HI. Da eldste var 3-4 år gikk jeg hjemme hver dag, han gikk i bhg. Han hadde problemer i bhg. Jeg kunne hatt han hjemme, men det hadde da ikke løst noenting. Nå er han 5 og blitt en tøff og modig gutt takket være godt samarbeid med verdens beste bhg og den støtten vi har fått rundt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #14 Skrevet 22. august 2011 Ikke gidd å hisse dere opp over dette innlegget, det er garantert bare en liten trollkjerring som prøver å være morsom (noe som forresten slår helt feil).
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #15 Skrevet 23. august 2011 Mitt barn likte barnehagen når han var to, tre, og da rundt fireårsalderen snudde det. Ting kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå