Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Jeg er så imponert over jenta vår på 2,5 år, men hun er første barn så jeg overvurderer henne kanskje Hun har alltid hatt et godt språk, men i løpet av sommeren har det virkelig skutt fart i rolleleken. Jeg observerte henne tidligere i dag i nesten en time. Hun har to dukkehus og mange små miniatyrfigurer som hører til. Der har hun skapt seg et univers, alle har navn og hun snakker i dialog og gjør om stemmen etter hvilken karakter hun er. De er på skolen, krangler, er i barnehagen, spiser middag, er venner osv. Hun vender tilbake til denne leken hver dag, fortsatt med det samme persongalleriet. Morsomt er det i alle fall, for det er utrolig hvor mange plott hun finner på
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Ja, vår eldste begynnte også da hun var 2,5 år. Nå er hun 3 år, og rollelekene har virkelig tatt helt av her! Veldig morsomt og se på hvordan fantasien hennes løper løpsk, og alt det hun får trykt ut av munnen;P Og lillebror på 1,5 år prøver så godt han kan, og gjør alt storesøster gjør. De er såå søte sammen:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Rollelek har jo ikke sammenheng med språkutvikling. Gutten min er snart 2,5 år, og har foreløpig et veldig begrenset språk, men han forestiller seg og går inn i roller. Han legger seg f.eks på gulvet og sier "natta" med et lurt smil rundt munnen. Han leker at han skal sove... Det er vel rollelek?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Jenta vår var litt over 2 år gammel da hun begynte med skikkelig rollelek, også hun har et veldig godt språk. Nå er hun snart 3 år og det er en fryd å sitte å høre på alt det morsomme hun kommer med i leken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå