Gå til innhold

Hvilke type bind er best å bruke etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke brukt bind siden jeg fikk menstruasjon, det begynner å bli noen år siden ;) Så jeg bare lurer på om noen kan hjelpe meg med hva jeg trenger, kjekt å ha i hus før jeg har født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I starten er det STORE nattbind som teller ;)

Ellers må du se det an, etterhvert. Blødningen minsker jo hele tiden, men kan ta seg opp litt innimellom. Så det er faktisk lurt å ha noen store, og noen mindre :)

Skrevet

Mye og ha god absorberingsevne, man kan blø mye første tiden, men dette varierer mye fra person til person. Syntes selv tykke og myke bind var best, var ok med litt "polstring" der nede når man satt første tiden.

Skrevet

Tusen takk for svar! Er ikke lett å vite når man aldri har gjort dette før ;)

HI

Skrevet

Ikke lett å få tak i lenger, men jeg sverger til noen kjempe-gamle som heter Saba. De er like myke som bomull, men må skiftes oftere enn moderne bind da..

Skrevet

Helt i starten anbefaler jeg å bruke de enorme "bleiene" du får på sykehuset, det går ganske mye av det, og du blør veldig mye, så du trenger stooore bind!:) De må dessuten være myke, siden du er sår.

Etterhvert går du over til nattbind, jeg foretrakk den tykke typen, med vinger. Så kan du jo se det an om du kan å over til de tynnere etterhvert.

Skrevet

Dette er det jeg nesten gruer meg mest til. Hater bind!!!!

Ikke HI

Skrevet

Jeg sverger også til Saba etter fødsel. De er litt tykke, men når man blør en del så suger de det opp. "Moderne" bind syns jeg ikke sugde opp like godt når det kommer en del. Det føltes som det bare fløyt oppå... Detaljer. ;)

Skrevet

Tena bindene du får på apoteket er "monster" store, og gode å ha beredt. Selv var jeg ferdig med den verste blødningen første 3 dagene (måtte bytte de bleiene de hadde på barnsel hver time!) Men etter det minsket det fort, og 6 dagen hadde jeg bare mindre spotting igjen.

Skrevet

Lurer på om det var Always jeg brukte, noen tjukke svære greier men da slapp jeg å lekke!

Skrevet

Hadde satset på en myk og tykk variant, ikke en tynn Invisible-variant - de er stive. Jeg ble sydd og klarte meg kjempefint med Libresse maxi nattbind eller hva de heter.

Skrevet

Jeg brukte libresse sine, tror jeg brukte nattbindet først, og deretter de vanlige, IKKE de ekstra tynne. De tykke hadde ganske glatt overflatte, så jeg slapp at de gnuret på stingene. Det var ikke så behagelig.. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...