Gå til innhold

Dock Boot vs cherrox til vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken er du mest fornøyd med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av de er nok til vinterbruk om du da ikke bor ett sted der det ikke er snø og ikke under 0 grader.

Skrevet

Tenker på til våte dager i vinter.

Blir viking goretex vintersko eller lignende til tørre/snø dager.

HI

Skrevet

følger med i denne tråden jeg..for jeg lurer nemlig på det samme. Har veldig sans for dock boot vel og merke. Blir nok noen goretex utenom også.

Skrevet

Dock Boot skal jo tåle ned til -11 grader ca...?

Skrevet

Prøvde selv dock boots i vinter, jeg frøs på føttene, og jeg er en som vanligvis aldri bli kald på føttene. Det var på vestlandet forresten og det er sjelden mange minusgradene. Goretexsko er mye bedre, og de holder tørt om man impringerer dem ofte nok. I alle fall er det min erfaring med både viking og ecco. Minuset er prisen om man ønsker to par.

Skrevet

Prøv å kjøpe noe sånt til deg selv;)

Prisen bør ikke være avgjørende for når det gjelder skotøy og uteklær til barn.

Skrevet

Etter at ungene ble skolebarn, er det de to vi har hatt hver vinter. De holder om du kjøper de store nok til ullsokker.

De beste av de to er Dockboots med gummi nesten helt opp. De glatteste(som ungene liker best) er cherrox ;) Da kan de skli på isen så fint som bare det.

Vi har hatt Goretex i mange år, Viking og alt mulig. Men jeg kan ikke si de er noe varmere eller tørrere, egentlig.....

Skrevet

Har dere ikke andre vintersko???

Skrevet

19:16 her.

Nei, ikke nå lenger. Hatt både Viking og Ecco Goretex før, men ungene trenger det ikke. De er skolebarn.

Kan ikke si de er kalde på føttene, nei.

Og de er så store at de virkelig kan gi beskjed om hva de vil ha.

De to siste vintrene her har vært skikkelige vintre, med minusgrader i 5-6 måneder, og da helt ned i ca 20 minus i perioder. Vestlandet har virkelig hatt vintre de siste 2 årene :) Og da har de skoene vært nok. så jeg bruker ikke lenger tusenvis av kroner på vintersko.

Skrevet

Jeg liker virkelig ikke Dock boots. Prøvde de på en av ungene i fjor og de sugde inn vann der strikken på regnbuksen strammet :(

Når det er regn men ned til 0 grader bruker de støvler med tynne ullsokker innerst og strikkesokker i ull over. Ellers har de gore tec vintersko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...