Gå til innhold

3,5 cm åpning, noen andre erfaringer???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 2.gangs gravid å 35 uker på vei, i helgen hadde jeg mye kynnere å reiste derfor til legevakten i går siden jeg trodde det var uvi. Men ble sendt videre til føden hvor jeg får besjed om at jeg har 3,5 cm åpning å at junior har festa seg. Jeg blir hjmsendt å får besjed om at nå kan det ta alt fra timer til nærmere uker før mer skjer... Jeg har en del "maserier" i ny å ne, spess hvis jeg er i aktivitet. Jeg har lest en del her på nette om andre erfaringer men kun de som har gått i flere uker slik som dette.. Er det noen der ute som har fått noe lunde samme besjed som meg å som IKKE har trengt å gå mange uker med dette? Eller er det bare å forvente at jeg vil gå slik til termin?

 

Håper noen kan svare meg... kjenner meg maktesløs å urolig på en å samme tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ikke minst, kan maserier være med på å gjøre åpningen større? de kommer uregelmessigt varer ikke lenge i det hele tatt men er veldig vonde...

 

 

HI

Skrevet

Hei =)

 

Jeg hadde 2 cm åpning fra uke 34 ca...i uke 35 ble jeg sendt for da trodde jordmoren at jeg var fødeklar(kraftige sammentrekninger i magen som gav seg etter jeg ble innlagt...)...ble så sendt hjem og kom tilbake i uke 39 hvor jeg fødte da:)

Jeg hadde helt fra uke 15-16 vanvittig kynnere hele tiden!!!!!!

 

Masse lykke til :)

Skrevet

Hei og takk for svar:)

 

Såpass :-O ja, da kan jeg vel bare smøre meg godt me tålmodighet da :-/

 

Lurer litt på en ting til, er det farlig å ha sex nå? kan det påvirke noe eller er det bare å kjøre på som normalt?

 

HI

Skrevet

jeg kan ikke huske å ha fått noe beskjed om å ikke ha sex, men vi lot det være i et par uker sånn just in case:) Du må nok spørre jordmor om det for å få et korrekt svar :)

Ja, jeg fikk beskjed om at jeg kunne føde om noen dager eller gjerne gå OVER tiden også...:o

Skrevet

Sex kan jo sette igang fødselen så jeg ville absolutt ventet litt med det. Er jo ingen fordel å føde i uke 35 da, er ikke sikkert ungen er helt klar enda.

 

Det beste hadde vel vært om det gikk en uke eller to til før du fødte? For barnets skyld.

 

Jeg hadde 3 cm åpning og maserier i ca to uker før jeg fødte, de var helt regelmessige enkelte ganger så jeg trodde barnet skulle komme. I uken før jeg fødte opplevde jeg flere ganger at de kom hvert tiende minutt i timesvis før de plutselig ga seg igjen.

 

Ungen kom ikke før de hadde tatt vannet, da ble maseriene til skikkelige rier og jeg fødte samme kveld på riestimulerende. Men da var jeg kommet til uke 37 så det var helt greit å føde. Ville ikke føde i uke 35...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...