Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 så har ikke jenta spist noe idag. Jeg passer jentungen til veninna mi som er like gammel som min datter, jeg hentet henne i 2 tiden så gikk vi på den ene resturanten som ligger her og spiste. så kom vi hjem og jenta fikk noe og drikke og spurte etter mat,hun fikk brødskive og sitter nå og spiser brødskive nr 9. i tillegg spiste hun ganske godt når vi var og spiste også. Burde jeg gi henne mer om hun vil ha mer nå etter denne brødskiva? burde jeg si noe om dette til moren? tenkte bare og nevne at hun har spist bra og hvor mye hun har spist. Jenta er lav og tynn, tipper hun er 2-3 cm høyere en datteren min og datteren min er 86 cm og hun er lettere enn datteren min og min datter veier 12 kg. begge jentene er 2 .5 år, er bare en mnd som skiller dem.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 2 år og 9!!! brødskiver??? Holy smoke!! hvor godt kjenner du venninna di? Du vet det ikke dreier seg om at barnet ikke får nok mat hjemme?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Kan værer hun har innvolsorm.. Men selv om hun kanskje har det så er det da særs uvanlig at en 2 åring spiser sååå mye. Snakk med venninna di du, kanskje hun er syk eller mangler bunn.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 snakk med venninna di. jeg selv hadde blitt glad å høre hva hun har spist og hvor mye...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Ikke gi henne mer ihvertfall. Enkelte barn kjenner ikke så godt at de blir mette og trenger voksne som begrenser matinntaket for seg.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Hun får alltid mat når jeg er der vertfall, så det kan jeg ikke si så mye om, om hun får eller ikke, men eneste jeg har merket er at hvis vi fks er ute alle sammen og går og spiser i fks 2 tiden så får hun kansje ikke mat igjen før hun skal legge seg. Jeg stoppet etter den brødskiva, og snart blir hun hentet skal nevne da hvor mye hun har spist. vil ikke si jenta er kresen heller da hun spiser det hun får servert. Hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 sønnen min har perioder han nesten ikke spiser og vokseperioder der han spiser enormt. blir straks 3.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #8 Skrevet 22. august 2011 Jeg har ei småspist jente på snart 3 år, lita og lett har hun alltid vært. Men noen ganger (spessielt vis vi er borte) så kan hun spise en hel masse. I helgen feks. var vi å grillet, hun spiste 1 pølse i brød, 1 pølse i lompe, flere båt poteter, 5 nystekte sveler + en masse rips som hun plukket.... alt dette på et par små timer. Sånne "mat gilder" kan hun ha inimellom, mi er heller ikke kresen, spiser det aller meste bare hun er sulten og det nytter ikke å lage noen "favoritt" mat for å lure henne til å spise ekstra mye en dag. Hadde nok nevnt det til mammaen kan ikke skjønne at det er noe galt i det. Hadde hun ikke hatt mave mål hadde nok det syntes på barnet så kan ikke skjønne at det er derfor.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #9 Skrevet 22. august 2011 Oi, får hun ikke vondt i magen. Jeg hadde ihvertfall blitt temmelig stinn og ubehagelig i magen etter så mye mat... Ville stoppet henne etter 3 skiver jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå