Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Sliter litt med å få pusset tennene til snuppa skikkelig. Hun tygger bare på børsten og skal ha tannkremen:P Ble litt bekymra når jeg så at 2 av tenna hadde gult belegg på seg, men noen tips til hvordan jeg skal få pussa tenna skikkelig da?:S Prøver å gjøre det til en lek med å pusse mine tenner, synge, pusse dukkene sine tenner osv... Hvis noen har flere tips så tar jeg gjerne imot!!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Har du prøvd dill og triks, så er det på tide å gå litt mer håndfast til verks. Si at i dag skal vi pusse skikkelig. Mamma holder deg på fanget mens vi pusser og så skal du få fluor i premie etterpå Sett barnet på fanget. Putt hodet hennes i din armkrok. En finger i munne (ikke mellom tennene) og puss i vei!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Jeg har fire unger og det å få gode rutiner på tannpuss har ikke vært noe problem overhodet med TRE av dem. Den fjerde (forøvrig nr tre i rekken da) var et skikkelig troll. Vi prøvde alt! Det var lek, det var trusler, det var premier, det var synging, vi kjøpte elektrisk tannbørste, vi lot henne ha en og vi ha en tannbørste samtidig. Ingenting fungerte. Frem til hun var nesten 2,5 år måtte hun tvangspusses, holdes fast og tvinges. Gikk greit med gjekslene, men hun strammet og snurpet leppene rundt fortennene så det var skikkelig vanskelig å komme til. Resultatet er at hun har et hull på begge fortennene, en brun "flekk". Her vannvittig at hun brukte 2,5 år på å innse at dette var en kamp hun ikke kom til å vinne, men da snudde hun plutselig og har ikke protestert på tannpuss i det hele tatt siden. Noen unger har virkelig en vilje av stål!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Eller du kan gå for en dyrere metode. Kjøpe disney sin elektriske tannbørste. Den spiller en sang innimellom. Det var det eneste som virket her. Nå 5 år etter er denne tannbørsten like populær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå