Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Går hjemme med babyen, har hatt 4-åringen hjemme nå i ferien. Han begynte igjen i dag, og hyyyyyyyylte og ville være hjemme med oss! Vi har kost oss sååå mye i sommer! Babyen er 7 mnd, og rutinene er på plass, og det er ikke så veldig mye styr med han. Eneste minuset er at alle kompisene hans er i barnahgen. Broren er på skolen, så det blir ingen andre enn meg og babyen å leke med på dagtid. Vi reiser ofte på besøk til lekekameratene i helgene. Hva syns dere, bør han fortsette gå i barnehage? Er det egoistisk av meg å ta han ut av barnehagen til permisjonen er over? Han koser seg i barnehagen, han skriker når jeg går, men det går fort over sier de. Men han koser seg hjemme også, og sier han vil være hjemme med oss, men da er jeg litt redd han skal bli litt utafor. Mannen er totalt uenig med meg og mener han skal i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Hva med å gi han kortere dager og kanskje en fridag innimellom? Du gjør nok lurest i å beholde bhgplassen.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Hvis han hyyyler å skriker og vil være hjemme syntes jeg han skal få lov til det en stund. Dere blir nok kjedelige for han snart,da kan han dra noen timer i barnehagen igjen. Han er bare et lite barn og vet ikke selv hva som er bra for han eller hva han egentlig vil.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 men et er vel begrenset hvor lenge bhg kan la plassen hans stå ubenyttet selv om dere betaler for den? man har jo ikke mulighet til å reservere plasser slik at man kan bruke dem som man vil?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Barnehagen har mer enn nok ledige plasser, så det tror jeg ikke blir noe problem.. Kortere dager kan jo gå, men jeg blir helt knust av å se han når jeg går! Han står å hyler og vil være med Dårlig på dette, gruer meg allerede til minste må begynne..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 jeg ville nok ikke sagt fra meg plassen selvom dere har kost dere masse nå i sommer og han trives med å være hjemme. Ting kan være annerledes fra høsten av, kanskje begynner han å savne vennene sine og vil være i barnehagen igjen. Ville kanskje heller hørt med barnehagen om han kunne gått ned til halv plass i denne tiden slik at han både kunne være mye hjemme, men samtidig ikke miste helt kontakten med vennene og barnehagen. Jeg tenker også litt på babyen og at den lille også fortjener å få litt egentid med foreldrene og ha dem for seg selv litt i babytiden.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 Tja, jeg hadde aldri hatt min 4.5åring hjemme!! Hun er super sosial og aktiv, hadde kjedet seg hjemme. Og det må jo være trist for en 4åring og ikke ha noen å leke med? Er vel litt fare for at barnet ditt blir en veldig mammadalt også...alle barn trenger jo sosial kontakt med andre barn i hverdagen! Og det er ikke akkurat flust med 4åringen hjemme på lekeplassen dagtid!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #8 Skrevet 22. august 2011 Nei, en fireåring MÅ ikke i barnehagen=) Men han trenger rutiner, han trenger eventyr, sanger, lek og moro.. og det kan han antagelig få hjemme også. Jeg har min fireåring hjemme, og vi storkoser oss. VI finner på litt gøy hver dag, og vi har mange venner med barn i samme alder. han er en av fire (to eldste går på skolen, to yngste er hjemme) så han har andre barn rundt seg også. (bare ikke mellom 08- 14 hver dag) Tenker det er greit at han blir hørt =) så får du og barnefar bli enige om hvordan det blir.. men om han er hjemme, må du gjøre jobben i å gi han en variert og aktiv hverdag.. (noe som ikke er så vanskelig om man ønsker å få det til å fungere!) Kos dere hjemme dere Hilsen ei som ikke har hatt noen av sine barn i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #9 Skrevet 22. august 2011 Her mister man barnehagen om man ikke bruker den i 4 uker... Jeg ville inngått et kompromiss jeg, har selv en 4 åring og det går fint an å snakke med dem. Fortell at du snart skal begynne å jobbe og da skal babyen også begynne i barnehagen. Det er viktig å være i barnehagen å leke med vennene sine, det er gøy og de savner han jo når han ikke er der å leker. Om dere avtaler at han f.eks skal være i barnehagen 3 dager i uken og ha 3 fridager i uken. Lag faste avtaler som han ikke kan grine seg ut av, om han vet at han må i barnehagen mandag, onsdag og fredag, men har fri tirsdag og onsdag aksepterer han kanskje det uten grin? Også sier du klart ifra at når du skal begynne å jobbe og babyen begynne i barnehagen må han være der hver dag igjen, sånn er det bare!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #10 Skrevet 22. august 2011 13.38 igjen. Må legge til at det at han hyler og helst vil være hjemme med dere hele tiden når han er såpass stor er kanskje et tegn på at han også trenger å være litt i barnehage. Det er tross alt bare 2 små år han har igjen i en lekeverden før han blir skolegutt og selvom det er mye verdifullt med å være hjemme sammen med foreldre og lillebror så er det også mye han trenger å gjøre/lære sammen med jevngamle barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå