Gå til innhold

Usmaklig kommentar fra min mor!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine har nettopp skilt seg. Snakte med min mor i går, og nevnte at min far skulle hjelpe meg med en verkstedregning jeg ikke klarer selv. Han er veldig snill og tilbyr seg ofte å hjelpe til med ting og tang.

Så kommer det fra min mor: Ja, han får nytte sjangsen, for snart skal jeg sørge for at han ikke har råd til annet enn å betale meg!!!

Hva!!??? Har hun liksom planer om å ruinere han? Har hun i det hele tatt rett på penger fra han? De har jo ikke små barn, hun har fått bilen og det meste av møbler, han har ikke fått noenting!

Han er uføretrygdet og har ikke all verdens med penger!

Ble litt bekymret for han! Hun kan vel ikke gjøre det? :( Hadde dere sagt noe til han? Advart han eller noe? Jeg har hele tiden prøvd å ikke ta parti med noen av de, men er jo ikke lett når min mor driver på slik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge de ikke har felles forsørgeransvar, og hun ikke har forsaket noe for at han skal tjene store penger (uføretrygd er neppe store penger), kan hun fantasere alt hun vil, bidrag får hun ikke...

Det de hadde med seg inn i ekteskapet, får de med seg ut. De som er erhvervet i ekteskapet, skal deles...

Skrevet

Hun har fått alt av møbler de har kjøpt sammen, pluss bilen, for han ville ikke ha noen krangling. Er han som ville skilles, så tror hun er litt bitter.. og så har hun nettopp fått vite at han har fått seg dame. Det var vel bare noe hun sa i forbannelse. Tror jeg skal slutte å nevne faren min når jeg snakker med henne..

HI

Skrevet

Hvis de har verdi i bolig o.l så skal alt deles, så det er litt vanskelig å si noe om hva hun har "rett" på.

Men jeg må si at det er veldig dumt av henne å si slikt til deg. Selv om det ikke funket mellom dem, så er han like fullt faren din.

Vet ikke om jeg hadde sagt noe til han, men jeg hadde sagt klart i fra til mamma hva jeg mener om det!

Skrevet

Han er uføretrygded og ikke all verdens penger. Forklar hvorfor han hjelper DEG med en verkstedregning da! Høres ut som du har et sugerør i hans lommebok selv, så da burde du feie foran egen dør først.

Og nei, når de er skilt seg har de jo også hatt oppgjør, så da blir det vel ingen overraskninger lengre.

Skrevet

12:58 Er du sjalu for dine egne foreldre ikke hjelper deg eller?

Hun spurte om noe og du svarte spydigt på noe helt annet, pass på ditt eget liv heller, kjerring.

Skrevet

Ja, jeg er bekymret fordi jeg er redd min mor skal ta alle pengene hans så ikke jeg får de!

Herregud er du helt dust? Han insisterte på å hjelpe meg med dette, fordi jeg er 100% avhengig av en bil som går, og jeg hjelper han med 1000 andre ting. Han får igjen pengene som kommer fra hans sparekonto.

De har ikke hatt noe som helst oppgjør. Bortsett fra at han flytta ut, og lot hun få alle møblene og bilen.

Skrevet

"Han flyttet ut og hun fikk alle møblene og bilen"

Hva flyttet han fra, leide de huset/leiligheten eller eide?

Skrevet

Hvis de ikke har gjort opp boet enda er jo kommentaren til en viss grad berettiget. Da skal jo alt de eide deles mellom dem. For hva vi vet kan det hende din mor har krav på det aller meste. Han må jo også ha et sted å bo. Da er det ikke sikkert det blir så mye igjen. Det er jo mulig moren din oppfatter det som om mannen benytter muligheten til å gi bort penger fra deres felleseie, som er like mye hennes, før delingen.

Skrevet

De eide huset ilag. Han har flyttet, og vil ikke ha noe med huset å gjøre.

Mistenker han var blitt sammen med nyedama før de ble skilt, og at det er derfor han ikke ville ha hus eller møbler for å gjøre det litt enklere..

Skrevet

Ja, da har hun jo ikke no mer å hente hos faren din. Han har jo gitt fra seg alt (noe menn gjør det, ja for å slippe problemer).

Skrevet

Hun bor i huset som han ikke vil ha noe med å gjøre, hun har fått møblene og bilen. Og hun har sin egen sparekonto som hun har spart opp, så hvorfor skal hun ha hans penger? Det forstår jeg ikke!

For å si det sånn, hun har fått alt utenom sparepengene hans. Men de har ikke hatt noe oppgjør sier hun.

Han gir ikke bort, jeg betaler tilbake i 5 avdrag. Det er snakk om 5000kr..

Håper det var bare en lite gjennomtenkt kommentar som ikke betyr noen ting! Skal hun begynne å ruinere han fordi hun er sur på han tror jeg kommer til å kutte kontakten!!! Orker ikke det styret hennes! Har hørt å mye dritt om faren min siden de ble skilt at jeg spyr snart! Alt hun har gjort er visst ikke så viktig. Har sagt i fra om at jeg ikke vil høre mer, han er faktisk faren min..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...