Gå til innhold

Gravid igjen, hvor god oppfølging kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har 3 barn fra før. Har mistet 4 ganger, 1SA, 1MA, 1 SA og 1 graviditet hvor et foster i livmoren og ett i eggleder som endte i SA/EXU. Er nå gravid igjen, barnet er veldig ønsket og vi har jobbet lenge med å få det til :-)

Prøver å glede meg over graviditeten, men kjenner at frykten for at noe skal gå galt er sterkt tilstede. Jeg var på legevakta og fikk resept på medisin som jeg må start opp med med en gang jeg blir gravid. Var akkurat 4 fullgåtte uker, legen fleipa med at jammen viste jeg det tidlig. (Men det må jeg jo pga. medisin...) Ville sette meg opp til første kontroll rundt uke 9-10. Sa jeg syntes at det var seint, for jeg ønska tidlig UL pga. min forhistorie. Svarte at da kunne jeg gå privat, og ikke regne med noen UL før den ordinære. Fikk satt opp time til førstegangskontroll i uke 7...

Har i de andre svangerskapene blidt godt fulgt opp med ekstra UL hele veien, å er redd at de nå ikke skal bry seg, siden jeg har 3 barn fra før. Har akkurat flytta og ikke hvert hos min nye fastlege ennå. Håper bare at hun viser seg å være litt mere forståelsesfull enn legen på legevakta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...