Gå til innhold

dere som mottar bostøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi søkte om dette siden jeg er fulltidsstudent og min samboer nettopp er startet i lære igjen for å ta resten av læretiden. Han er altså gått fra full jobb til å være lærling.

Vi søkte derfor om bostøtte, men fikk avslag pga de har tatt utgangspunkt i ligningen 2009! Da jobbet jeg litt selv og vi hadde neste 700 000 i inntekt det året. Hvordan kan de ta utgangspunkt så langt tilbake når det er nå det dreier seg om? Jeg sendte med dokumentasjon på at han var lærling og jeg student...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2009? Virkelig? Du burde heller søke nå som det er mulig å vise ligningen for 2010?

Jeg viste bare dokumentasjon på inntekter og utgifter o.l.. Er det forskjellig praksis?

Skrevet

Ja, jeg sendte ikke med noe ligning da, vi fikk bare brev om at de hadde tatt utgangspunkt i denne og derfor hadde vi fått avslag...

Skrevet

Da jeg søkte bostøtte, sendte jeg inn alt som er av dokumentasjon på inntekter. Likning, arbeidskontrakt etc.

Fikk positiv svar.

Skrevet

Mulig jeg tar feil her, men jeg trodde ikke studenter hadde krav på bostøtte, jeg...

Skrevet

Ta en telefon til dem og forklar at de nå må ta utgangspunkt i fjorårets ligning. Er jo helt på trynet at de tar utgangspunkt i den gamle ligningen. Er jo mye som forandrer seg på to år :(

Lykke til!

Skrevet

Studenter med barn har krav på bostøtte.. Da jeg er student og min samboer lærling, med 2 felles barn, skjønner jeg ikke hvordan vi IKKE kan få bostøtte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...