Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Er førstegangs og foreløpig er barnet mitt veldig rolig og gråter lite, bruker ikke smokk enda fordi jeg er redd for å ødelegge ammingen og fordi jeg ikke har hatt behov for det..enda iallefall! Men har et inntrykk av at de fleste bruker smokk? Er det dumt å la det være? Hvorfor startet du med smokk til barnet ditt og var det en selvfølge å gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Jeg var litt fortvilet over at hun ikke tok smokken i starten (hadde kolikkunge), men etter ca 10 mnd var jeg sjeleglad for det. En ting man slapp å avvenne og et barn som lærte seg å snakke helt tydelig med en gang. Det værste jeg vet er barn som løper rundt og prater med smokk i munn. Jeg oppdrar ikke andres barn, men der er jeg konsekvent - jeg skjønner ikke hva barn med smokk i munn sier. Tar de ut smokken så prøver jeg selvsagt etter beste evne.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Begge våre har hatt et voldsomt sugebehov og brukte mer eller mindre meg som smokk lenge....derfor fant jeg ut at jeg ville prøve med smokk. Eldste tok den etter noe styr. Veldig deilig å slippe å være levende smokk, og det ødela ikke noe for ammingen. Yngste tok aldri smokken selv om vi prøvde med henne også. Hun brukte desverre meg som smokk både natt og dag i 8 mnd - slitsomt:-( Hun nektet å ta smokken, noe som var like greit etter en stund. da vi slapp avvenningen i hvert fall;-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Vår tok ikke smokken, han nektet. det til tross for at vi prøvde å tvinge den i han da han gikk igjennom mye på sykehuset som nyfødt pga sjeldent syndrom og smukk var den smertelindringen han fikk for han var så liten... Nope alle bruker ikke smokk, og noen nekter...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Jeg er verken for eller mot smokk egentlig, bare lurer på om jeg skal bruke det eller ikke..tenker at venter jeg for lenge vil hun kanskje ikke ta, men samtidig er det kanskje dumt å begynne når behovet ikke er der? Hun sutrer jo litt i blant, men ikke mer enn at jeg helt greit kan roe henne på andre måter. Hvor gamle var barna deres da dere startet? HI
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Nei jeg bruker ikke smokk....også tror jeg arbeidsgiver hadde reagert om jeg kom med smokk på jobb :-P
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 Ga smokk til gutten da han var 1 uke og har aldri angret! Han er snart 2 og bruker nå kun smokk til soving, aldri på dagtid. Venter nr 2 nå og skal definitivt gi smokk denne gangen også. Nr 1 hadde ikke "behov" for smokken da han fikk den. Men jeg skal love deg at den har reddet mange situasjoner opp gjennom tidene. Jeg visste jo ikke den gangen at jeg skullle få en gutt som hatet å sitte i vogn og bilstol. Da har smokk vært det eneste som roer ham. Han sugde også på fingerene i starten og jeg var veldig bestemt på å ikke få et tommelbarn. Det er normalt sett lite problemer å avvenne et barn med smokken. Det tar noen dager og så er den glemt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #8 Skrevet 22. august 2011 Jeg var smokken hans i nesten 4 uker før vi prøvde smokk. Nå spytter han ut smokken rett før han sovner..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #9 Skrevet 22. august 2011 Nei, ingen av mine fire barn har hatt smokk!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #10 Skrevet 22. august 2011 Nei! De har vist forskjellige behov! Jeg har 3 barn, men bare ene brukte smokk! Han viste helt klart og tydelig at han ville ha det allerede når han var 1 dag..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #11 Skrevet 22. august 2011 Nei alle bruker ikke smokk. Det kommer mye an på ungen. Jeg har hatt en av hver.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #12 Skrevet 22. august 2011 Jeg har 3 barn. Ingen av dem har brukt/bruker smokk. De er 3 år, 1,5 år og 4 mnd. Jeg har ikke savna det heller..Men så har de vært/er de veldig greie da:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #13 Skrevet 22. august 2011 Jeg brukte ikke smokk til gutten vår av samme grunn som deg. Dessuten spyttet han den bare ut og var ikke interessert. Da han ble 6 månder ble han passet en time av sin mormor - og hun hadde da vendt han på smokk, og siden har han fått den Veldig praktisk når vi skal på bilturer, handleturer osv. og ungen blir urolig.. Men jeg gruer meg til han må slutte med den! Selv brukte jeg ikke smokk som liten, men jeg brukte tommelen min. Husker enda hvor vanskelig det var å slutte å sutte på den - jeg kunne jo ikke kappe den av og gi den til kaptein sabeltann heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå