Gå til innhold

Nå er jeg fortvila, og lei meg!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, hvor skal jeg begynne? Jeg har et eget firma som tatovør, men leier plass hos ei annen og "svarer" til henne, altså, hun er litt som en sjef. Jeg og min samboer har funnet ut av at jeg må få meg en annen jobb ved siden av, for vi tjener virkelig ikke nok med det jeg har inn i mnd nå. Jeg må ha minimum 12000 kr etter skatt, det vil si at jeg må dra inn 36000 kr, for "sjefen" skal ha 50% av den inntekten, og så må jeg legge av 36% av den resterende summen til skatt og regnskapsfører..da sitter jeg igjen med 12150 kr.

For å komme opp i den summen må jeg jobbe så mye at det går utover alt annet, så derfor tenkte vi på en deltidsstilling. Har nå muligheten til å jobbe på et lager, hvor jeg vil ha minimum 17.000 utbetalt, men dette er en fulltidsstilling. Jeg vil allikevel jobbe 1 dag i uka på studio, for å ikke gi helt slipp på firmaet mitt. Men nå snakket jeg med denne "sjefen" og fikk beskjed om at jeg mister plassen min på studio hvis jeg ikke er der mer enn en dag i uka. Jeg er så lei meg, for økonomisk sett, og i forhold til sønnen min vet jeg jo hva valget burde være..men det er så surt, og jeg kjenner at for første gang i mitt liv er jeg bitter!

Måtte bare få det ut, og høre om noen har noen gode råd!? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg synes den prisen du må betale for å leie plass der er stiv? 50%?

Skrevet

Kan du ikke åpne eget studio?

Valg av tatovør går mye på rykte, så er du dyktig vil nok en del kunder bli med over til deg.

Noen sjanser må man ta i livet :o)

Bedre det enn å gi opp det du virkelig brenner for.

Skrevet

Dessverre ingen råd...men 50%? Jiiiiiiz..

Skrevet

Syns det var dyrt at du skal betale 50% av inntektene dine i leie til henne. Det var rått! Er det vanlig at det er så dyr leie?

Fins det andre studioer i byen der du kan leie plass? Gjør det ikke det så må du nesten sette familieøkonomien først og hensynet til barnet og legge tattoveringen på is for en stund og jobbe et annet sted.

Ja, det er surt, men noen ganger så må man bare gjøre det fornuftige og det man må.

Skrevet

Ja, 50% er stivt, men man har jo da også en trygghet hvis man en mnd ikke har NOEN kunder, 0 kr = 0 kr å betale for plassen, men sånn ellers, JA..stiv pris!

Har store planer om å åpne et eget ja, men det koster så mye at man ikke klarer å forestille seg det. I tillegg har jeg lyst å lage det til et AS når jeg først slår til, slik at det blir ansatte der, og de får visse tryggheter som sykepenger osv. Men utenom AS, må jeg nok regne med minimum 100 000 i egenkapital for å få kjøpt inn alt som trengs, og det har jeg ikke råd til nå, verken i form av lån eller egenkapital!

Kanskje jeg bare skal ta den lagerjobben, jobbe et par år og sette av noen tusen til egenkapital, slik at jeg har bedre mulighet til lån når dagen kommer?

Skrevet

50% dekker alt av utstyr, strøm, blekk osv. Dog havner det nok likevel ikke på 19000 i mnd! Det er det som er vanlig innen tattoobransjen ja, da jeg var lærling fikk hun 70% av det jeg tjente..det var iallefall surt!

Skrevet

Om det dekker alt av utstyr, strøm, blekk osv. så er det kanskje ikke så ille pris likevel.

Syns det høres lurt ut det du skriver over her om at du kan ta lagerjobben og spare til egenkapital. Det er et lite tilbakeskritt, men det er en god mulighet til å få penger i kassa til å kunen realisere drømmen din i fremtiden.

Ikke gi opp:-) Jobb på lager, spar penger og tenk på gulroten som venter: Eget studio.

Du er enda ung og du har masse tid. Lykke til:-)

10:54

Skrevet

Ja, det er sant, glemmer at jeg er 22 innimellom. Har hatt så mye ansvar og vært så selvstendig siden jeg var 18 at det noen ganger føles som om jeg er mye mer voksen enn jeg egentlig er.

Og det er jo MYE bedre med tilbakeskritt på jobbfronten, enn å miste leilighet og bil og alt man eier! For det er det jeg er redd for, at det vil gå den veien til slutt om jeg ikke tjener mer penger!

Og tusen takk :)

Skrevet

Jeg har et godt råd - kom deg vekk fra den utleieren. 50% av alt du tjener? Hva med utstyr, vedlikehold, blekk osv. Jeg mener, du er jo en idiot som har gått med på dette. Kom deg vekk derfra, så kan du jobbe som tatovør og slippe å ha en ekstrajobb.

Skrevet

Så om du tjener kun 1000 kr en mmd så er husleia på 500? Det er risikoen utleier tar da? Utleier har ingen fast pris pr. mnd?

Skrevet

I og med at du er så ung, så syns jeg at du bare skal si opp plassen din hos denne utleieren og heller satse på fulltidsjobb på lager og spare opp penger. Så kan du åpne ditt eget sted når du har jobbet en stund.

Skrevet

Ja, hun jobber der selv også, hun vil forsåvidt aldri tape penger på oss, bare tjene!

Skrevet

12.02: 50% inkluderer blekk, nåler, tuber, strøm, internett, ark, plast, tape, autoclave, sterilisator, osv osv... er ikke bare for plassen! Hehe..

Kommer nok til å ta den lagerjobben ja! Er ikke like frustrert nå som i stad, har faktisk begynt å legge litt planer og drømme større enn jeg har gjort på lenge! Ting skjer gjerne for en grunn, forhåpentligvis kommer det noe stort ut av dette :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...