abella Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Trodde jeg gjorde det riktig, men tydeligvis ikke for dunene har klumpet seg flere steder... Tørket i trommel med noen tennisballer. Hva hva jeg gjort feil? Brukte "skaptørt", men det er kanskje ikke tilstrekkelig? Blir det bra igjen hvis jeg vasker og tromler på nytt?
Libido- Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Er den helt tørr da? Tennisballene skal slå løs duna. Ville prøvd å kjøre den mer i trommelen jeg, uten å vaske. Er det helt tørt, kan du sette det på laveste temp. Bruk hvertfall 3 baller. Om det ikke virker, kan du kjøre skylleprogram for å få det vått igjen, for så å prøve å tørke på nytt. Er trekket tykt? Kan være at det ikke blir nok slagkraft om det er et tykt trekk.
Tante Gustava Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Prøv å tromle mer. Og putt gjerne i flere baller.
Gjest amandine Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Skaptørt er ikke tørt nok! En dunpose må gå lenge.
abella Skrevet 22. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2011 Takk for svar alle sammen. Trommelen stopper automatisk og nekter å kjøre mer, så ikke så lett å overstyre... Jeg må nok begynne forfra igjen. Skal velge et annet tørkeprogram og håper dunene i posen ikke er ødelagt.
gerd Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Når jeg har vasket dunjakker har jeg tromlet de flere ganger med tre tennisballer. Blir bra til slutt.
sillyfilly og Olivia Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 Dunposen bør sentrifugeres godt før den tørkes i tørketrommel ellers blir den ikke tørr i tørketrommel. Og kjør den lenge med minst 3 tennisballer som folk sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå