Gå til innhold

Er det bare jeg som har et sånt forhold til eksmannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Vi er verdens beste venner, og snakker om alt

* Vi har begge nye kjærester, jeg har nytt barn, som også er gode venner

av oss

* Min eksmann låner gjerne min og min nye kjærestes sønn på overnatting, siden som han sier: det er bare koselig, og så får vi ha litt tid bare oss

* Eksens nye dame er blitt en meget god venninne av meg

Treffes masse, drikker kaffe og spiser gjerne middag hele hurven. Ungene syns det er knall, og de er veldig klar over at vi ikke er sammen.

Men virker jo som om dette er helt feil? Om man skal lese her inne iallfall, her skal man jo ikke ha noe annet forhold til eksen annet enn ved henting og levering. Det hadde ikke funka her..

Flere som har et knallforhold til eksen, og er gode venner med nydama?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er venninne med den nye dama hans? Vet ikke helt jeg, virker som du lar deg tråkke litt på.

Skrevet

Min mor og min far har det slik.

Jeg og min eks har det ikke slik!! Tvert i mot, han kan ikke se barna sine en gang, grunnet alkoholisme.

Skrevet

Hvorfor synes du jeg lar meg tråkke på?? Hi

Skrevet

Virker bare så ydmykende at han lar deg treffe den nye dama. Men du ikke bare finner deg i det, du blir til og med venninne med henne.

Skrevet

Ydmykende? Slett ikke. Og hvorfor skal jeg ikke finne meg i at han får ny dame? Jeg har ny kjæreste, som jeg og har barn med. Ser ikke problemet der. Må da isåfall være like ydmykende for eksen da, å treffe min kjæreste, og faktis bli god kompis med ham? Herrefred, menneske, må bare spørre-har du nettopp vært gjennom et brudd hvor du ikk er på talefot med eks og nydame? hi

Skrevet

Jeg syns ikke du lar deg tråkke på. Jeg syns det høres ut som om dere alle fire + barna har et godt forhold og ingenting er bedre enn at alle de voksne som er i barnas liv kommer godt overens.

Skrevet

"....ydmykende at han lar deg treffe...." Hvor får du det fra at HI er et bittelite menneske uten egen vilje som gjør som eksen sier selv om hun blir ydmyket? Herregud! Hun kan da bestemme dette selv og har du tenkt tanken at hun ville møte dama og bli kjent med henne? Dama er jo en av omsorgspersonene for hennes barn.

Skrevet

Nei, har ingen kontakt med han. Har ikke barn sammen heller.

Skrevet

har ingen kontakt med ex-mannen og heller ingen barn, heldigvis.

Min nåværende manns ex, som er mor til deres to barn, har jeg der imot god kontakt med, og det har han også.

Såpass god at jeg kan utveksle oppskrifter med henne, at det er naturlig å be oss i samme salskap og til og med sette oss ved samme bord.

Det fungerer upåklagelig.

Skrevet

Jeg svelger en god del kameler pga min eksmann.. Men vi er dog venner. Kan fint snakke godt sammen, og har hilst på dama hans. Men jeg velger å fortsette med MITT liv, å ikke la han ta større del i det enn det som angår vår sønn.

Men flott at dere har det slik:)

Skrevet

Jeg og samboer var fra hverandre noen år, og hadde da et nært og godt vennskapsforhold, som på mange måter gikk på bekostning av nye kjærester. Han likte ikke min nye, men jeg hadde ikke noe i mot de to han var sammen med mens vi bodde hver for oss. Men for dem ble jeg en trussel (noe jeg var også, selv om jeg ikke var klar over det), og forholdene røk etter bare noen måneder.

Skrevet

Så utrolig koselig å lese! Sånn skulle det virkelig ha vært mer av =)

Så supert for barna!

Skrevet

Vi har det noe ala dere :)

Jeg har ny kjæreste, han har stadig et eller annet på gang og vi skravler om alt og ingenting. Vi er bestevenner selv om det er slutt for flere år siden.

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

Vi har det sånn!

-Jeg og min x er nesten som "bestevenninner" å regne!

-Min mann og min x er kjempekompiser, og reiser bl.a. på jakt/fisketurer (ofte med overnatting) sammen. Noen ganger bare de to, og noen ganger sammen med guttene. (De er far til hver sin av mine to gutter)

-Begge guttene kaller begge mennene for pappa innimellom.

-Vi feirer høytider (ihvertfall jul) og bursdager sammen, og ofte overnatter xen her for å være med på hele feiringe. -ihvertfall jul og bursdagen til eldstegutten.

-Er ofte sammen alle sammen eller noen av oss.

-Han betaler en symbolsk sum i bidrag, men hjelper ofte til når gutten trenger noe nytt. Vi spleiser vanligvis på større ting.

-Vi reiser gjerne på ferie hele "storfamilien", og sist jeg kjøte bil, kjøpte jeg med ekstra seteplass, nettopp med tanke på xen.

-Vi hadde navnefest for babyjenta vår i sommer, og da var både xen og hans foreldre selvskrevne gjester.

-Alle sammen blir ofte invitert på middag hos xens foreldre i forbindelse med bringing og henting samværshelger. (Xen og gutten tilbringer disse helgene hjemme hos foreldrene). Jeg blir sett på som datteren de aldri fikk, og min nye mann er nok mest som en svigersønn! Yngstesønnen min kaller xens foreldre bestefar og bestemor.

VI har det helt topp!!

Får mye småekkel tilbakemelding på "opplegget" vårt da, som at vi har et slags trekantforhold, og at det er helt sykt å involvere en x så mye i en ny familie, men det velger vi å heve oss over og tenker at det kanskje kommer av missunnelse fordi så få får det til å fungere!

Det vi ikke har er en "ekstramamma", men xen er ikke så gira på å finne en ny partner. Grunnen til det er at han er redd for at en evt ny dame vil ødelegge det vi har. -Noe som jo er forståelig når man ser hvilke oppfatninger mange har når det gjelder sånne "utvidete familier", stebarn osv osv...

Skrevet

Dette syns jeg høres kjempeherlig ut, HI. Selv er jeg sammen med han jeg har barn med, men om det mot all formodning skulle bli slutt mellom oss håper jeg at vi kunne fungert sånn som dere gjør :)

Skrevet

Jeg og eksen er slik som deg, kan snakke om alt, og jeg har blitt veldig god venninne med den nye dame hans. Føler ikke det er unormalt i det hele tatt, snarere tveri i mot. Jeg føler det er slik det skal være. Hvis jeg ikke hadde kunnet omgås den nye dama hans så hadde det vel vært et snarere tegn på at jeg ikke hadde kommet over han. Synes det er godt å ha et slik forhold når man har barn sammen, og da vet at man på en måte er bundet til eksen resten av livet uansett, så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det. Og gode venner kan man aldri få nok av. Også er det jo en kjempe trygghet for barnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...