Gå til innhold

Hvor mange ullsett har barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt skal begynne i barnehagen i dag, og jeg skal på shopping etter jobb:) hvor mange ullsett treger jeg? Trøyer og longser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke handlet ulltøy ennå jeg, synes det er altfor tidlig :P

Håper at litt fra i fjor fortsatt passer da og da hadde vel eldstemann ca 4 sett kanskje. Med undertøy. Hadde 2 ullgensere og 2 ullbukser.

Husk at ull ikke skal vaskes så ofte, og du trenger ikke fullt opp.

Skrevet

4 sett hver + en del ullstrømpebukser! =) tilbud på coop denne uka :)

Skrevet

Nå skal jeg ikke kjøpe inn til stæt, og barna mine er større og ikke så ulike i størrelsen. Men rådet mitt erå ha masse ull. Ville begynt med 4 sett og bygget på etterhvert.

Jeg pleier å slenge en sånn Pierre Robert ull i korga når jeg handler, den er helt grei. Samt kjøpe inn når det trengst.

Om de er litt korte eller lange på armene er jo ikke krise, men at man bør ha på i barnehagen hver dag, pluss et skift, samt et skift hjemme, og et ekstra til å gå på er greit.

Skrevet

Troor det er litt tidlig enda.. Har hørt i en del butikker, å de sier at fra neste uke vil det komme inn mye ny ull. Er selv ullfanatiker, og min sønn på tre har feks femten par tynn ullundertøy, og flere tjukke varianter.

Ull er gull! :)

Skrevet

Har 4 sett fra i fjor, som skal passe i år også...siden jeg kjøpte den litt stor i fjor.

Ellers har jeg ikke kjøpt noe ull tøy ennå.

Skrevet

3 unger har 8 sett hver.

Mellomste har noen fler, men enkelte av dem er tynnslitte fra ifjor og kommer bare til å ligge i reservekurven.

Skrevet

Sjekket igår og hun har 5 sett( trøyer og strømpebukser). Vil ha 3 sett til tenker jeg.

Skrevet

Husker en gal debatt her inne om dette i fjor, da var det flere som hadde opp not 20 sett med ull til barna.................. =) He he, men de gikk med ull innerst nesten hele året da... Unger er jo litt forskjellige.

Jeg har ca 3- 5 sett til mine. I krabbealderen hadde jeg mange strømpebukser. i barnehagen syntes jeg det var greit med stilongs, de ble ofte blaute på beina når de gikk gjennom garderoben, da slapp de å bytte alt, kun sokkene liksom!

Skrevet

Vi har som regel 4-5 sett ullundertøy i løpet av en sesong. Kjøper litt stort slik at det som ikke er utslitt kan brukes noe av neste vinter.

Så har vi to sett med strikket ull. (tykk ull)

Har også rundt 3 mellomlagssett i fleece.

Skrevet

Tre barn, to sett hver. Forstår ikke hvorfor man skal ha 4-8 sett. Men dere får bruke penger på det dere vil. Mine barn vokser i all fall fort ut av ting og det er ikke nødvendig med 4forskjellige sett.

Skrevet

Har ikke godt igjennom ullet fra i fjor enda, og noe jeg har kjøpt på salg i tidligere i vår..

Men vi har 2 barn og normalt holder det med 4-5 sett med ull, ikke noe mer..

Kjøpte også hver sin tjukk vegard ullvang genser på salg til dem i vår, og har noen ulldresser utenom..og strømpebukser, mer enn nok!:)

Skrevet

Jeg har mange sett for å slippe å vaske så ofte. Bytter hver annen-tredje dag, så da er det godt å kunne same opp for to uker i slengen.

Kjøper de litt for store, så med mindre de slites i stykker kan hvert sett brukes tre sesonger. Så på sikt bruker jeg ikke stort mere penger enn deg.

Skrevet

eldste har 7-8 sett foreløbbig. men det blir nok flere siden jeg pleier å ha 2 sett liggende i barnehagen, også vasker jeg ull bare 2 ganger i uka. mellomste har sikkert 20 sett minst, men alle er arva etter broren, så noen av de er nokså slitt og noen er litt små, men vil tro 10 sett er bra ihvertfall. minsta har fått seg mange sett sett hun også nå selv om hun er bare en måned har nok i alle størrelser for vinteren tror jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...