Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Fant denne på forskning.no: http://www.forskning.no/artikler/2011/august/295604 Interessant.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 HELT klart at kostholdet har noe å si, og jeg synes det er supert at det forskes mere på denne sammenhengen.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Det er mye forskning som nå viser sammenhenger mellom tarm, kosthold og flere type sykdommer. Jeg tror det gjemmer seg mange nøkler i maten vår. Utrolig spennende. Men - har inntrykk av at mange synes det er lettere å svelge en pille enn å forandre kosthold.
*gurimallaika* Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Dette kunne ikke kommet paa et bedre tidspunkt naa som saa mange mener at AD(H)D er en motediagnose. Dette er faktiskt en reell sykdom. Jeg skal selv utredes for det, det samme med guttungen. Vi har ogsaa testet oss for gluten- og melke allergi, og gluten- og kasein intoleranse. Jeg er ogsaa bevisst paa e-stoffer, og unngaar alt med E-621, og sterke fargestoffer.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Dersom det er slik at ADHD er et økende problem i vår tid, er det ikke usannsynlig at det henger sammen med vårt moderne kosthold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå