Gå til innhold

Er det noe galt med beina hans? 1åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Minstegutten vår på 1 år har såvidt begynt å gå noen skritt selv nå, men har gått lenge langsmed ting osv. veldig lenge.

Nå er det flere som reagerer på at han går veldig "feil" med beina sine, altså, føttene bøyes innover når han går, så stikker knærne ut til sidene (overdrevent julbeint altså) .

Eldstegutten gikk jo såklart litt rart i starten han også, men ikke i nærheten av noe som dette. Skal på HS den 30.aug da, så får høre der, men tenkte bare å høre om noen her kunne ha noen anelse om det er normalt eller ikke...

MVH.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo bare nevne at jeg var mild klumpfot når jeg ble født, men etter daglig massasje og behandling ble jeg relativt fin i føttene. Har dog skader i føttene pga dette, men jeg fungerer relativt fint..

HI

Skrevet

Kan være at han er hypermobil, kanskje plattfot, hulfot, talus verticalis, eller kan være han rett og slett bare er hjulbeint. Vanskelig å si..kanskje trenger han noe støtte i form av spesialsko og/eller skinner. Spør om henvisning til fysio og ortoped :)

Skrevet

Tusen takk for svar! han skal til lege også på HS den 30. så da har sikkert hun noe å komme med. :)

Skrevet

Jenten vår har en skeivstilling som gjør at ene foten peker innover når hun går. Hun blir årlig fulgt opp av ortoped på sykehus. De mener at hun forhåpentligvis vil vokse det gradvis av seg, dersom hun ikke gjør det skal hun opereres når hun er ferdig utvokst. (4 år gammel nå). Hun har lært seg å leve fint med det nå, men når hun var mindre var hun ekstremt klossete, og hadde problemer å gå på bar bakke uten å snuble. Ser hun sliter litt i ulendt terreng nå, men er ellers utrolig flink motorisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...