Gå til innhold

Aktivt eller rolig barn? nå gleder jeg med til fødselen!


Lex

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 33 å jenta mi er super aktiv. Måtte til og med ringe inn til føden her en dag fordi hun hadde sparket meg så sår at smertene hadde flyttet seg helt rundt til ryggen. Men legen sa at siden hun har vært aktiv så lenge av svangerskapet så har hun nok bare blitt så sterk i bena at sparkene hennes er så kraftige at de gjør vondt. "Så hurra for det "

Jeg er veldig glad for og kjenne liv, det vil jo si at hun lever og alt er greit. men når til og med hjerterytmen hennes er rask på lege kontrollene pga hennes høye aktivitets nivå så forstår selv den mest kritiske at jeg kan bli sliten av det hele. føles som om hun bruker av mine krefter fordi når hun er på det vesrte ( som er veldig veldig ofte) så har ikke jeg mer og gi av meg selv. så en søndag tilbragt mesteparten av tiden i sengen har gjort veldig veldig godt.

Holder på og pusse opp huns hjemme. måtte bare le av meg selv da jeg skulle male lister på gulvet. kunne jo ikke holde den sitte stillingen lenge, hun sparket meg rett opp igjen. føler ribben og alt skal gå i filler hvis jeg ikke legger meg rett ut når hun holder på.

får bare innse at jeg ikke kan gjøre alt jeg egentig skjulle fått gjort om dagene lenger. merker hvem som allerede er den nye kjefen i huset hehe :)

 

attpåtil har kvalmen kommet tilbake og har hele tiden dotter i ørene slik at jeg bare høre meg selv snakke (nestedråper skal vist hjelpe)

Jeg tenker da: med kontinuerlig sparing i ribben og blære, Darth Vader dotter i ørene ( høres slik ut når jeg hører meg selv puste å dottene lukker alt annet ute) forstoppelse og oppkast,,,, at det er vel en naturlig måte å få oss til og bli så klare for fødsel og sterke smerter, at når dagen er der er man så lei av hele graviditeten samme hvor hyggelig det kan være, at smerter blir ikke lenger noen ting imot lysten til å bli ferdig med alt sammen. Noen timer au au å så endelig skal vi få se det livet vi har delt kropp med i hele 9 mnd.

 

Jeg gleder meg til fødselen :) Bring it on ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei Du har en aktiv jente ja. Min er også aktiv innimellom, men på langt nær slik som din. Tror ikke jeg har taklet en aktiv karabat på innsiden også. Har en aktiv treåring, som holder meg i ånde. Hun på 8 er heldigvis roligere. Men hun lille på innsiden, har en runde hver kveld hvor hun romsterer godt. Så ingen vits i å legge seg før hun er ferdig.

 

Håper kvalmen din gir seg snart. Greit å ha litt overskudd til fødselen også. Utrolig hvor mye krefter som går under en slik økt.

Jeg gleder meg også til fødselen. Og gleder meg til at resten av familien skal få møte lisspia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror jeg er ganske heldig som ikke har andre barn akkurat nå, skal passe småbarna til søsstra mi i morgen og gruer meg bare til det. Men alt går :)

Nei det er vanskelig og få sove når de romisterer, men jeg synes det er veldig deilig og strekke seg ut slik at ribbena får være sånn nogenlunde ifre hehe.

Lisspia var et uvanelig navn, veldig fint :) gratulerer så mye

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en super aktiv krabat i magen selv :D Det er nesten så jeg ble bekymra en periode for det var full rulle dagen og kvelden lang. Han holder på med bevegelse stort sett hele dagen og har liggi med rompa opp i snart 2 mnd. Jeg er utrolig sår i mellomgulvet og ribben og til tider vet jeg ikke hvordan jeg skal sitte eller stå for å hente pusten. Han har liggi høyt lenge så jeg håper snart at han har tenkt seg nedover. Jeg har liksom bare struttemage langt opp under puppene mens jeg får godt tak i nederste del av magen ;P Men jeg gleder meg utrolig stort til fødselen. Har ingen bekymringer om smerter, har han "kommet inn" skal han jaggu ut igjen!! :):) Jeg har sliti mye med kynnere de siste to ukene nå, så jeg *drømmer* om at de siste 8 ukene skal gå fort.

 

Nei, kan ikke annet enn å si at jeg gleder meg til han kommer ut og tiden etter det.Jeg er førstegangs fødene og har så mange rare tanker om hvordan det vil bli. Men, det vil sikkert bli helt annerledes. hihi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lex: Lisspia er nok ikke navnet hun skal kalle babyen sin, lisjpia,lisspia er ihvertfall på trøndersk et kallenavn for lille piken,hehe hvis ikke har hun valgt et ganske uvanlig navn ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjenner meg igjen flere ting her, har et aktivt barn i magen, vet ikke om det er gutt el jente ennå... men det sparker og beveger seg, og jeg er veldig nysgjerrig på hvordan fosteret ligger.. skal vel snart begynne å legge seg med hodet ned.. .er snart i uke 34 nå.

Har også kjent litt kvalme, hadde ikke det tidligere.. pluss at ribbeina blir såre..

Gleder meg også til fødsel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen her ja! Lillegutt er utroolig aktiv i forhold til sin storebror (som jeg kun kjente om kveldene) han holder fullt kjør hele dagen, men heldigvis sover han på nattestid! Var en periode beskymra for en for aktiv unge, og han har hatt "jentepuls" på hver kontroll...altsp en litt høy puls i forhold til gutter! hehe...kommer sikker ut en vilter krabat tenker jeg!

Gleder meg til å få kroppen for meg selv...."bare" litt over 5 uker gjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe litt vitti syntes det ble et fint navn jo flere ganger jeg sa det hehe :) takk for at du rettet det opp annonym 17:02 da lærte jeg noe nytt, å nye ord er alltid gøy å lære flere av ( ordsamler ) ;)

 

jeg har heldigvis ikke kynner enda ( eller tror ikke det er det det er ) hmm

må kansje revurdere. er også førstegangsfødende så aner ikke hvordan dette skal kjennes ut.

vet bare at biologien virkelig kikker inn til tider, akkurat som kroppen bare vet hva den skal gjøre når jeg får vondt osv.

om dere forstår hva meg mener?

godt og vite at vi har det i oss, så blir nok bra det når vi føsrt får nurkene i armene.

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen! Men trøst deg med at det kan roe seg! Det har det gjort hos meg. Hadde dotter i ørene hele tiden rundt uke 33,34. Og sleit virkelig med overgangen fra "babyspark" til "stor, sterk babyspark". Ribbeina kjentes som de skulle sprenge og jeg satt alene hjemme og sa AU høyt i stua fordi det var så harde spark.

 

Jeg er nå i uke 36 og han har sunket og festet seg. Sparkene er fortsatt harde, men de er også på en måte roligere. Sikkert pga mindre plass. Dottene har gitt seg helt.

 

Sliter med å sitte lavt jeg da, siden kroppen hans nå dyttes helt opp i ribbeina. Dessverre blir presset på blæra bare værre når han fester seg, så vær flink med strammeøvelsene før han fester seg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja håper du har rett Høygravid i lykkerus, for nå har hun begynt og holde meg våken om natten også, å det har hun ikke gjort før. har halsbrann verre en noen gang... jaja må jo bare le til slutt :)

Jeg har vært på godt humør hele graviditeten og er sole fornøyd med det, men må si at humøret svinger ganske så mye mer nå.

Heldigvis tåler typen og høre litt knurring og tar det med humor.

 

men dæven det hadde vært fint om hun roa ned legg trimmen nå. Det er slik atman kan se foten og nesten ta tak i den. stooort sukk

 

takk for svar, godt og høre om andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lex! Var nesten som å lese om meg selv! - Bare at i min mage ligger en liten gutt :) Ekstremt mye aktivitet de siste ukene- natt som dag...... Har vært til UL pga. høy puls på lille- gutt og vekstestimering pga. at magemålet var gått noe ned! Han ligger nå i tverrleie, så det er til tider veldig ubehagelig og direkte vondt når han sparker ut i siden... Har enda 6 uker igjen til termin- så juh, dette kan vare en god stund til :P Skal til ny UL neste tirsdag- skal vel da sjekke leiet igjen + vekst og hjerterytme over tid.

 

Må si jeg gleder meg til fødselen, men er ikke klar enda.... Ønsker å få komme hjem så snart som mulig etter fødserl, så da MÅ lillegutt være stor og sterk når han bestemmer seg for å komme ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet du at det er faktisk ikke dumt og tenkte det at man kan komme fortere hjem jo mer eksakt termindatoen man er.

Kansje jeg kan finne litt mer tolmodighet nå :)

Nå er det 3 uker for meg igjen, å det virker som tre år. er så trøyt for tiden, svære sorte ringer rundt øynene, gleder meg til og kunne gå med vanlig tøy igjen å jeg har aldri brydd meg for mye om noe, men folk forstår at jeg er lei når til og meg jeg har lyst og pynte meg igjen hehe.

 

Masse lykke til videre nr.3iOktobe :)

spark spark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...