mariabee Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Gullet er straks ni mnd og ikke snakk om at hun vil ha melk på kveldstid... Vi har iprøvd alle varianter på løsninger... Hun får middag og litt fruktpure/frukt i 15-tiden. SÅ har hun drukket melk i 17.30 tiden, ca 200mml, MEN da blir det store problemer med grøten rundt 18.30. Vi har snudd og vendt på både grøt og melk, så det må bli enten eller. MEn nå i det siste våkner hun jo opp igjen og vil ha denne melken senere, gjerne i ett tiden... Og jeg synes det egentlig at det var greit å være ferdig med denne nattmatingen... TIPS?!
Bad habits har tre små Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Nei, det er den ikke. Jeg synes du kan droppe melk om kvelden hvis hun ikke vil ha. Hun er såpass stor nå, at jeg ville heller gått for grøt enn melk kl 18.30. Grøt med vann til, eller brød og vann. Hvis du ikke ønsker å gi mat på natten, så kan du forsøke å legge inn et ekstra måltid på dagen - men mange barn vil ha nattmat selv om de nærmer seg året. Mine to eldste fikk melk en gang om natten til de var 13 måneder.
mariabee Skrevet 21. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2011 Å det var godt å høre! Er så mange rundt oss som maser sånn om denne melken på kvelden, men orker ikke mer altså! Det hender jo bare i hyl og gråt hver gang vi prøver:( Hun drikker ca 200ml rundt 06 og i 12-tiden. Så det er den melken hun drikker nå. Resten drikker hun godt over 100ml vann i løpet av dagen, og i tillegg spiser hun to porsjoner grøt i løpet dagen, middag, frukt, litt brødmat. Innimellom knasker vi på en kavring, godt for tennene
Bad habits har tre små Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Det er melk i grøten hun spiser også( den du blander med vann), og når hun drikker to flasker med melk i løpet av dagen - så får hun sannelig i seg nok av det:-) Hun er i den alderen hvor fast føde mer og mer erstatter melken, så synes det er helt naturlig at hun begynner å avvikle det selv. Melk på kvelden er gjerne forbundet med kos, fordi den er varm og man ligger inntil mor/far - men når hun heller vil ha grøt eller brød, så er det helt ok. Når det gjelder nattmåltidet, så er det litt opp til deg. Enten forsøker du å avvenne, eller så lar du humla suse;-)
*NordNorge* Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 enig med tresmå åver her, melk på kvelden er kos for barnet. MEn, jenta mi er litt åver 9 mnd. Hun får bare en flaske melk etter grøten på kvelden før senga. Spiser middag ca 15-15.30, så grøt kl. 19 og melk etter vi har vært på badet. Får en frukt eller nå i mellom middag og kvelds om hun er sugen på nå. Ellers er d mye vanndrikking
tigergutt<3 Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Hadde akkurat samme problemet som deg. Min prins ville heller ikke ha noe særlig med melk når vi kom med middag og grøt. Han ville faktisk ikke ha noe mellom måltidene heller, men det har bedret seg. Siden min prins ikke er veldig glad i vann så har jeg begynt å blande en flaske med melk som han får sammen med frokost grøt og kvelds grøt. Han drikker ikke så mye men da blir den totale mengden melk i løtep av dagen ca 300 - 350 ml
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå