Gå til innhold

Oppskrift på vafler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte mannen min ut på torohandel, men disse vaflene ser ikke ut til å bli gode i det hele tatt :( Vassne og ekle.. Og alt for få..

Så da trenger jeg oppskrift på gode vafler. Noen som har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tar opp lokket så renner det ned litt på sidene.. Kan det være jernet damper for mye?

HI

Skrevet

Det er rart med de Toro-vaflene. I mitt gamle vaffeljern så var det toro vafler som ble best. Ingenting kunne måle seg med de! Det samme med vaffeljernet fra 60 tallet som vi har på hytta; torovaflene blir alltid perfekte og de beste vaflene man kan tenke seg, men så kjøpte jeg et nytt dobbelt vaffeljern fra wilfa til jul, og toro vaflene blir ikke noe gode i de i det hele tatt. Æsj og huff.

Dessverre har jeg ingne god vaffeloppskrift, jeg bare slumper jeg, og det funker alltid bra:)

Skrevet

Disse vaflene blir gode, det er oppskriften vi bruker i idrettsklubben, altså de vi selger i kafeen i hallen. De er mektige og ikke akkurat sunne, men veldig gode :)

4 egg

4 dl sukker

10 dl hvetemel

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

250 g smeltet smør 7 dl melk

Kan den utenat etter utallige dugnader for håndballaget ;)

Skrevet

Jeg lager alltid vafler litt på slump, men disse syns vi er veldig gode, og de er ikke så veldig usunne heller. Sender gjerne med rester i matboksene til ungene.

Sånn ca:

2 egg

70-100g smeltet smør

1/2 liter kultura

1/2 liter lettmelk

1 ts vaniljesukker

2 ts bakepulver

2-4 ss sukker, evt fruktose

og så har jeg i like deler av havregryn, grovt rugmel og hvetemel til røren er passe tykk. Husk at havregryn sveller litt, så lag den litt for tynn når de blander, så blir den passe tykk etter 15 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...