Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Vi må kjøpe bil, men kjøper en billig en som kun skal brukes hvis vi skal handle noe tungt, på besøk hvor det ikke går kollektivtrafikk osv. Men hva koster det sånn ca del kasko, veiavgift, eukontroll osv?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Vi har en ny og fin bil og en gammel bil (98 mod) som vi bruker som ekstrabil hvis begge plutselig skal ut og kjøre samtidig. Skjer 2-3 ganger i uken. Den gamle er "billig" for oss. Fikk kjøpt billig av ett familiemedlem. Fikk den for 13 000,-, ser at den ligger på finn for mellom 25-30 000,-. Den koster meg 200,- i mnd for forsikringer (delkasko). Årsavgift, bensin og div verksted og nye deler. Bare byttet slitedeler de siste 2 årene. Og det er max 3000,- som jeg har brukt på det.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Veiavgift er på 2740,- for bensinbil og 3185,- for dieselbil (om den har fabrikkmontert partikkelfilter så betaler du 2740,-) Eu-kontroll: Varierer i pris. Jeg hadde nettopp bilen min på Eu-kontroll og betalte 700,- Forsikring: Ansvarsforsikring må dere ha (alle biler må ha det). Så kan dere velge om dere vil ha delkasko eller full kasko. Da må dere nesten regne på hva bilen er verd og hva det vil koste i forsikring. Er det verd det? Jeg har kun ansvarsforsikring på min bil (en gammel bil fra 1993) og betaler rundt 250,- i mnd. Reperasjoner: Det er stort sett allltid noe som må repareres, som må byttes, som må etterfylles osv. Særlig på gamle biler. Å ha bil er som å ha et barn - det gir gleder, men også jevnlige, og uforutsette, utgifter
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Du kan vel regne med ca 10 -12 000 årlig med kasko, veiavgift, årsavgift, eu-kontroll er vel rundt 1000 kr. annenhvert år (om de ikke finner ting som må utbedres på bilen)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Det var jo ikke så galt da, tusen takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 2000 pr mnd, det er inkl forsikring, bensin, bompenger osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå