Gå til innhold

HATER DEG !!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn på 4 år har begynt og si han hater meg når han ikke får det som han vil. skriker det ut og smeller igjen døra til rommet. når han har roet seg og kommer ut og prøver igjen og jeg sier nei, så skriker han ååå nå hater jeg deg enda mere..... ( må jo flire litt for meg selv da)

jeg har egentlig bare overhørt det og ikke komentert det. men hva bør jeg egentlig gjøre? bare overhøre det? gi han time out? eller noen andre forslag? føler ikke time out er noe, for han må jo få lov og vise han er frustrert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde reagert som om det var ett banneord. Da tar jeg ungen for meg og sier at sånne ord er det ikke lov å bruke.

Så får det konsekvenser hvis det gjentar seg, som at jeg f.eks tar fra h*n en av favorittlekene for noen dager.

Funker som bare det:-)

Skrevet

jeg satt meg ned med han og fortalte at hate betyr at en ikke er gald i en person. så når han sa han hatet meg så betyr det at han ikke er glad i meg. stakkar. han fikk tårer i øynene og ga meg en stor klem og sa unskyld. jeg sa at det bare er onde mendesker som bruker det ordet og jeg blir veldig lei meg når han sier det. hvis han er sint på meg kan han heller si at han nå er han veldig sint på meg eller nå synes han at jeg er litt dum eller slem. han tar tak i meg og nusser og nusser meg i ansikte og ser på meg og smiler. og vi ble enig om at det ordet skulle vi ikke bruke mere :-) så nå får vi se.

når vi skulle spis kveldsmat just. fortelle han meg hvor mye han hater og gå med tøy når han skal sove. da sier jeg: "ikke liker og gå med tøy" han ler litt og sier: ja jeg mente ikke liker.

Skrevet

Jeg har pleid å si til mine at "Det var ikke hyggelig sagt av deg, men det er greit. Du får selvfølgelig hate meg så mye du vil mens du rydder rommet ditt el, men det endrer ingen ting." Så lenge de ikke kommer noen vei med det, så slutter det snart å være så interessant å "hate deg". I neste uke er du antageligvis "bæsjemamma" eller "dustemamma" eller noe annet flatterende ;-)

De kjenner ikke dybden i ordet hat annet enn som i "jeg hater blomkål", så det er jo ikke et så sterkt uttrykk for dem. Selv vi voksne slenger jo rundt oss med "jeg hater når sånt skjer" osv, så at en 4 åring skal skjønne at det er et ord han ikke bør bruke er jo urimelig.

Skrevet

Du må fortelle han at du blir lei deg når han sier slikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...