Gå til innhold

Barn som kaller foreldre ved navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette syns jeg er meget spesielt!

Syns det virker respektløst ovenfor foreldrene, og vitner om en lite kjærlig oppvekst.

Kan godt hende det er helt feil å tenke slik. Hva tenker dere, hvor vanlig er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ei som barna kalte med fornavn en stund. Det fordi dagbarna gjorde det!

Normalt er vel å si mamma/pappa/mor/far

Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt om det, synes bare det vitner om at ungen har snappet opp hva foreldrene faktisk heter og at det brukes mye fornavn hjemme. Ser ikke problemet... Synes faktisk det høres litt teit ut å alltid si "pappa gjør ditt og datt, kom her pappa, gå til pappa'n din"...

Skrevet

Datteren min gjør det når hun maser på meg. Først er det "mamma", "mamma", "mamma!", "STIIIIINE!!!"

Skrevet

Det syns jeg ingenting om!

Skrevet

Unger kaller vel foreldrene sine de de blir bedt om - av foreldrene - å kalle dem?

Skrevet

Min fetter kaller foreldre ved fornavn. Han har gjort dette siden han fant ut da de ikke hette mamma og pappa men hadde andre navn. Han syns det var underlige at han skulle kalle de noe annet enn det de virkelig hette, og siden har han fortsatt med dette. Han bestemte det med andre ord helt selv i 3-4 års alderen. Ingenting i veien med verken foreldene eller oppveksten.

Barn er forskjellige!

Skrevet

Barnet kaller meg for mamma og faren ved navn. Dette fordi h*n ikke kjenner pappaen sin så godt.

Skrevet

Sønnen min pleier å kalle pappaen ved navn. Det er fordi datteren min gjør det, og det er ikke noe problem. Han har ikke en mindre kjærlig oppvekst av den grunn :)

Skrevet

"vitner om lite kjærlighet i oppveksten" Syns vel kanskje det var en drøy uttalelse.

Skrevet

I min barndoms vennekrets, så var det et barn som konsekvent kalte foreldrene ved fornavn. Respektløst er vel det siste jeg vil kalle det, for de fikk nok beskjed om det hjemmefra alle søskenene.

Lite kjærlig oppvekst kan vi vel heller snakke om der. Streng far, og en mor som var redd far.......

Vanlig er det ikke. Jeg er 40 år, og sier fortsatt mamma og pappa, både direkte til dem og når jeg omtaler dem overfor andre :) Men så hadde jeg en kjærlig oppvekst også¨:)

Skrevet

Høres kansje rart ut, ja, men her i huset har det blitt sånn etterhvert.. Fordi vi har dine, mine og våre barn. Dattera til samboeren min hører at min datter kaller sin stefar for hans navn og noen ganger gjør hans datter også det og omvendt med min datter. Og her mangler det INGENTING kjærlighet bare så det er sagt ! Jeg er like glad i mannens datter og gir henne masse av min tid og oppmerksomhet. Noen ganger kan dattera til mannen min glemme seg og kalle meg for mamma. Sier ikke noe på det, men bare later som ingenting. Som oftest fniser hun og sier "oisann, jeg kalte deg visst for mamma jeg" For meg er det bare hyggelig.

Skrevet

Ja, mulig! Derfor jeg også skrev at jeg kan ta helt feil.

Det skurrer i mine ører!

HI

Skrevet

Barna til kusina mi kaller begge foreldrene ved navn. De har aldri sagt mamma og pappa. Hvordan det ble slik, vet jeg ikke - men jeg skal love deg at de er flotte foreldre:) De leker med barna sine daglig, finner på barnlige stunt, (løpekonkurranser der de tar tiden på hverandre og der bestemoren springer om kapp i tillegg, baker ofte og barna er med (det er mel over hele stua) Kjærlige og oppofrende foreldre.

Jeg merker i alle fall at jeg kommer til kort i forhold til de og måten de sosialiserer seg med barna sine.

Skrevet

gutten vår lærte å si navnet til med og min samboer da har have litt over 2 år.

etter det har det blitt litt veksling :)

av og til mamma/ pappa

andre ganger sier han navnet vårt:)

Skrevet

Hahaha, samme gjør datteren vår!! :D

"Mamma? Mammaaaa?" og av og til tar hun tak i hodet mitt og sier "Hei! Følge med daaaa" :D

Skrevet

De to eldste våre på 3 år og 1 og et halvt kaller av og til pappan sin med navn. Det er fordi jeg roper så mye på han ved navn. Vi liker det ikke!! Så derfor har jeg begynt å kalle han "pappa", sånn at de også gjør det;) Han kaller også meg "mamma" da:)

Skrevet

Sønnen min var i en fase der han brukte navnene våres, men det gikk heldigvis over. Jeg syns det var litt merkelig ute blandt folk, men tenkte selv at det bare var en fase. Nå har han passert 3 år og bruker bare mamma og pappa:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...