Gloria ** Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Vi flyttet i fjor og den nye hage har et paradis-tre av et plommetre! Det er RIKELIG med plommer og jeg har git bort i alle retninger. MASSER igjen. Hva spennende kan jeg gjøre med dem?? Har du noen gode oppskrifter eller andre ideer til hva jeg kan gjøre med dem? Safte, sylte, sprite dem? Har aldri laget plomme-ting før, prøver plommelikør til jul for å si det sånn... Anyone?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Plommesyltetøy er kjempegodt. Hermetiserte plommer med is eller krem er deilig dessert utover vinteren. Gjør det enkelt ved å ha plommer på (varme)steriliserte glass og hell over kokende sukkerlake. Plommegrøt og plommepai. Frys gjerne plommene(ta gjerne ut steinene først) og bruk til grøt og paier utover høsten og vinteren. http://www.frukt.no/leksikon/frukt/plommer/
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Jeg spiserikke plommer lengere etter at jeg hadde tatt ett par pip av ei plomme og så en halv larve i plomma :-(
Gloria ** Skrevet 21. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2011 Takk for tips! Hvordan er sukkerforholdet i sukkerlaken for hermetiserte plommer? Er det sååå enkelt som du beskriver det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå