Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Er ingen vits i å skrive et langt innlegg som beskriver hvor dum jeg er, for det vet jeg. Men altså, tulla mi er 4 mnd, jeg ammer og har altså begynt å røyke igjen. Jeg tar røyken rett etter amming, slik at det blir minst 2 timer fra røyken til neste amming. Det jeg lurer på er om det er så bra? Røyking er jo aldri bra, jeg vet jo det. Jeg lurer på om det hadde vært bedre å begynt å gi henne mme istedenfor? Føler ikke jeg har nok melk heller.. og hun elsker flaske og mme. Sånn helsemessig for hennes del: Hva bør jeg gjøre? Ikke hugg av meg hodet er dere snille.. jeg har nok strabaser i livet som det er.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Vil du ikke høre realitetene, ikke legg ut anonymforum?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 De anbefaler å gi morsmelk selv om man røyker. Føler du det ikke fungerer med amming lengre bestemmer du helt og holdent selv om du vil slutte eller ei.
Mor Løvehjerte Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Hei! Akkurat dette med morsmelk kontra morsmelkerstatning kan du jo spørre om på helsestasjonen. Jeg stakk bare innom for å foreslå slutteårøykemedisin, hvis du ikke kjenner til det fra før. Jeg var verdens største vandrende askebeger selv for fem år siden, og hadde div. mislykka røykeslutt bak meg, da jeg startet på Zyban. I dag fins det enda et preparat som visstnok er enda mer effektivt, nemlig Champix. Håper du klarer å slutte en dag for godt! Lykke til da! Klem.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Tingen er at jeg VET om realitetene. Det var ikke det jeg ville fram til med dette spm og dette innlegget. Det finnes nok av innlegg der man kan argumentere, synse og mene om den slags ting.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Tusen takk for svar Ja det er vel helt og holdent opp til meg... Får høre hva de sier på helsestasjon tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #8 Skrevet 21. august 2011 Helsedirektoratet anbefaler STERKT amming fremfor MME selv om du røyker. Sånn sett er det verre å gi MME til ungen sin enn det er å røyke og amme.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #9 Skrevet 21. august 2011 Jeg er ikke Hi. Men jeg kan bare innrømme at jeg er såpass avhengig at jeg ikke har hatt en eneste komfortabel dag uten røyk dette året jeg har vært uten. Jeg kommer garantert til å begynne igjen når jeg har sluttet å amme. Ikke samme mengder som før, men noen ganger i løpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #10 Skrevet 21. august 2011 Jeg leste en del om dette når jeg var så dum og begynte å røyke igjen mens jeg ammet. Når du røyker får barnet i seg uheldige stoffer via klær, håret ditt, hendene osv. Ammingen er da langt bedre enn MME, da den styrker immunforsvaret og hjelper barnet å forsvare seg mot disse stoffene.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #11 Skrevet 21. august 2011 Hallo, så du mener at mme er mer skadelig for barnet enn å gi morsmelk hvor mor har røyket.. Gud hjelpe, ja spørs om min flaskegutt som nå er 3,5 år har lenge igjen altså....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #12 Skrevet 21. august 2011 1) Fortsett å amme 2) Ikke praktiser samsoving. Samsoving med foreldre som røyker øker faren for krybbedød. http://ammehjelpen.no/artikkel/127/Samsoving
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #13 Skrevet 21. august 2011 Det er ikke sånn at MME i seg selv er mer skadelig enn morsmelk hvor mor har røyket. Men dersom mor har røyket uansett, tilbyr morsmelken viktig immunstoffer som ikke MME gjør. Siden barnet blir utsatt for røyken uansett (via klær osv. som jeg skrev over her), så er morsmelken bedre for å gi barnet motstand mot disse stoffene. Skjønner du hva jeg mener? Var kanskje litt dårlig forklart over..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #14 Skrevet 21. august 2011 Signerer 18:02. Hater å ikke røyke, det er mye verre enn jeg trodde. Gleder meg veldig til jeg kan ta meg en røyk igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå