Gå til innhold

Er det noen som har noen GODE vegetar oppskrifter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

??Som du vil dele..med andre som ikke spiser kjøtt eller fisk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler denne bloggen: http://veganmisjonen.blogspot.com/#nogo

Mange gode oppskrifter og inspirasjon :)

Kan også anbefale boke "Bønner og Linser" av Camilla ettellerannet. Ja kjedelig tittel, men utrolig inspirerende og lærerik!

Skrevet

Jeg er ikke veggis, men liker veggismat, og forsøker å holde en dag i uka uten kjøtt eller fisk. Jeg pleier å lage kjøttretter uten kjøtt, hehe. Erstatter det med bønner stort sett, eller bare pøser på med grønnsaker. Linsesuppe er en stor slager og lett å lage. Salater med linser eller bønner/ hveteris er også godt.

Bare et tips fra en hobbykokk:D

Skrevet

Du burde skaffe deg en bok som heter "Den store vegetarboken", den er veldig fin.

http://veg-veg.no/mat/ Jeg er veldig glad i "veggetaco", bruker bønner istedenfor kjøtt.

Ellers så er det mange gryteretter som er gode.

Skrevet

Du bør joine Kjøttfri mandag gruppen på facebook. Mange gode oppskrifter. De kommer med nye hver mandag :)

Skrevet

pastasaus..

løk, purre og raspet gullerot stekes sammen med hvitløk, basillikum, timian oregano... når løken er gylden, og myk.. ta i tomat på boks, skaldede friske tomater...(kok opp vann ha i tomater hvor du har skåret ett kryss gjennom skinnet.. når de har kokt opp så løsner skallet seg, og du kan enkelt ta det av.) ta i tomat purre, grønnsaks buljong, salt og pepper etter smak. til slutt har du i squasj før du lar det putre til squasjen er mør.. ta over pastaen din =)

tandori-kylling (toro) så tar du i kikerter, vannkastanje, gullrot, minimais og cashewnøtter istedenfor kyllingen. ta i kokosmelk i stedenfor vanlig melk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...