Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 ??Som du vil dele..med andre som ikke spiser kjøtt eller fisk
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Anbefaler denne bloggen: http://veganmisjonen.blogspot.com/#nogo Mange gode oppskrifter og inspirasjon Kan også anbefale boke "Bønner og Linser" av Camilla ettellerannet. Ja kjedelig tittel, men utrolig inspirerende og lærerik!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Jeg er ikke veggis, men liker veggismat, og forsøker å holde en dag i uka uten kjøtt eller fisk. Jeg pleier å lage kjøttretter uten kjøtt, hehe. Erstatter det med bønner stort sett, eller bare pøser på med grønnsaker. Linsesuppe er en stor slager og lett å lage. Salater med linser eller bønner/ hveteris er også godt. Bare et tips fra en hobbykokk:D
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Du burde skaffe deg en bok som heter "Den store vegetarboken", den er veldig fin. http://veg-veg.no/mat/ Jeg er veldig glad i "veggetaco", bruker bønner istedenfor kjøtt. Ellers så er det mange gryteretter som er gode.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Du bør joine Kjøttfri mandag gruppen på facebook. Mange gode oppskrifter. De kommer med nye hver mandag
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 pastasaus.. løk, purre og raspet gullerot stekes sammen med hvitløk, basillikum, timian oregano... når løken er gylden, og myk.. ta i tomat på boks, skaldede friske tomater...(kok opp vann ha i tomater hvor du har skåret ett kryss gjennom skinnet.. når de har kokt opp så løsner skallet seg, og du kan enkelt ta det av.) ta i tomat purre, grønnsaks buljong, salt og pepper etter smak. til slutt har du i squasj før du lar det putre til squasjen er mør.. ta over pastaen din =) tandori-kylling (toro) så tar du i kikerter, vannkastanje, gullrot, minimais og cashewnøtter istedenfor kyllingen. ta i kokosmelk i stedenfor vanlig melk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå