MammanTilMax Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Og da trenger man noen "tur" tips.. Hva er enklest å ha med på tur, og hvordan? Setter også pris på tips ang laging av mme.. ikke så mye erfaring her, så setter pris på enkle tips Og hvor mye skal lillegutt spise? han er snart 7 uker (og veide 5300g for 1 uke siden) og spiser ca 800-1000 ml i døgnet, hvor alt fra 400-80 ml er mme.. Han spiser ca hver 2. time, 100-130 ml hver gang, utenom noen lengre sove perioder på alt fra 3-5 timer. Jeg pumper hver 3. time på dagen og 1 gang om natten, ca 100-150 ml (sitter da ca 10-15 min pr pupp). Har full pumpet i snart 2 uker, og produksjonen har holdt seg på dette. Lillegutt er ikke fornøyd med bare mm, så må spe på noen måltider med mme.
bIomstre Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Jepp, jeg har masse tips! De for morsmelk finner du her: http://www.dinbaby.com/forum/thread/140050539 Og de for mme finner du under de to trådene som starter med HOLDES OPPE på forumet flaskemelk. Flaskebarn skal selvregulere på lik linje med de som ammes, enten det er mm eller mme i flasken. Eneste man skal være obs på er at det kan være lettere å overspise av flaske enn av pupp, så man bør ta litt pauser i matingen (opp på skulderen for å rape) så de får kjent etter om de er mette (dette hjelper også for luftproblemer og gulping). Om det er mm eller mme som er enklest å ta med på tur kommer litt ann på... mm må jo holdes kald så sant den ikke er ferskpumpet. Mme skal blandes ferskt hver gang. Du kan også kjøpe bokser med ferdigblandet. Les litt på de tre trådene først, så kan du heller stille litt mer konkrete spørsmål etterpå, det blir alt for langt å skrive alt Husk å oppgi hvilket mme merke du bruker for å få blandetips, det er litt forskjellige blandetemperaturer på de forskjellige merkene.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Hei! Jeg beundrer deg for at du fortsetter å pumpe, selv har jeg kastet inn håndkle og gir nå bare mme. På tur har jeg funnet to metoder som funker veldig bra: Hvis jeg skal feks på kjøpesenteret eller andre steder hvor det er en mikroovn tilgjengelig: de små kartongene med ferdigblandet NAN. *Den kan nemlig varmes i mikroen. Men som regel har jeg nykokt vann på en termos, en tåteflaske med passende mengde avkjølt vann og en liten plastboks med ferdig oppmålt pulver. Veldig lettvint og kan mikses uavhengig av hvor jeg er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå