Gå til innhold

Noen som klarer å kjenne livmoren?


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Og i så tilfellet; når kjente du det (hvor langt på vei) og hvor lenge er det siden sist fødsel?

 

Har lest at dersom det er kort tid siden forrige fødsel/svangeskap så vil livmoren fortere bli stor.

 

Selv er det 4,5 år siden sist fødsel, er i 11. uke og kjenner ikke noe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei. ja jeg har kjent den en god stund nå. mange uker.... la ikke merke til den så tidlig sist. det er straks fire år siden sist fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dette er mitt 4 barn, og jeg greier ikke kjenne livmoren. Er 2 år siden siste fødsel. Jeg er 12+4 idag. Har vært på ultralyd å sett et sprell levende lite nurk, så alt er som det skal.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å kjenne livmoren? Utenpå magen eller kjenne at noe føles annerledes innvendig? Kan ikke huske å ha kjent noe på livmoren forrige gang. Enlighten me, please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner livmoren et par cm over symfysen. er 12+4. FØdte sist for 5,5 år siden. Har kjent livmoren i et par uker ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uke 10 nå, og kjenner den ikke. men sist ser jeg av svangerskapsboken at jeg kjente den fra uke 12, så enda et par uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg deg på ryggen og slapp av i magemusklene. Kjenn på toppen skambenet (symfysen) ditt. Dersom du rett over den kjenner en "hard" kant, er det toppen på livmoren som er på vei opp av bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har ikke kjent den selv, men jeg var på kontroll hos jordmor på torsdag, da var jeg akkurat 12 uker. Hun fant livmoren noen cm over symfysen. Hun fant også hjertelyden med dopler, og var overrasket over hvor høyt babyen låg. Det er 16 måneder siden sist fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner livmor godt, har gjort det en god stund :) reagerte i uke 11+2 at jeg kjente den så godt, trodde en stund det måtte være to inni der :P Er nå 13+2 og kjenner livmor halvveis mellom symfysen og navlen, er førstegangs. Har tilgang på ul apparat selv, og har benyttet oss av det - Blir ikke lei av å se på den lille :) nå snakker jeg meg bort her, livmor var det ja. Tydeligvis store forskjeller på hvor fort vi vokser, for min del var det ganske kjipt at brudekjolen ikke passet... Har ikke gått opp så mange kg, men cm det er noe annet... Lillegull kunne jo venta litt med å vokse så mye, men jeg er nå bare glad h*n vokser og trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(12+2) nå har jeg leita hver dag etter den kanten rett over symfysen som skulle være livmoren som kom over kanten, uten å ha funnet den. i går begynte jeg ovenfra og nedover og fant plutselig ut at livmortoppen var der, faktisk ganske langt over beinet. jeg målte og fant 11 cm fra bein til toppen. Trodde det var litt mye for 12 uker, men sjekket måleskjemaet i helsekortet og fant ut at det var helt gjennomsnittlig for 12 uker... og jeg som har kjent bare rett over beinet. Jeg misset fullstendig en livmor som var kommet mye høyere enn det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+3 ca. her - er bare noen cm fra navlen. Har kjent den i flere uker - men spesielt godt i dag - tror kanskje det er ekstra stramming pga. 11. september - var gravid den gangen og fikk så steinhard mage at det var skremmende. Vet jo at stress kan forårsake kynnere, men syns dette var lovlig tidlig - hardt og ømt hele formiddagen, avslappet nå. (7 år siden forrige fødsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...