-Hengebuksvinet- Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Våre 3 barn har soverom på litt over 15 m2, vårt soverom er litt større. Vi valgte det største soverommet pga plassering, men også fordi det er greit at barnerommene er like. Hvem skulle ellers fått det største soverommet? Vi har loftstue, og har muligheter for å la barna styre kjelleren når de blir større. Hvorfor skulle det være feil eller egoistisk av foreldrene å ta det største soverommet?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Vi deler soverom (har 2-roms studentleilighet). Rommet er på rundt 16-17 kvm.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Ungenes soverom er på ca 13 m2. I tillegg har vi satt av et rom på ca 25 m2 til lekerrom.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Barna har rom på 17m2 19m2 og 23m2. Vårt soverom er på 13m2, og det holder. Vi hadde det største rommet da barna var små, og de sov på samme rom som oss. Nå trenger vi ikke den plassen, så vi byttet for ca 3 mnd siden da minstemor fikk eget rom Minstemor har det minste rommet og størstemann har det største rommet. Det er på grunn av at han fikk rom først og hadde veldig mye leker. Er mange fordeler med å være stor Men er klar over at det helt sikkert kommer til å bli krangling om det største rommet senere, men de problemene får vi heller bare løse. Er ikke verre enn at barna bytter rom om de vil det
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Bare 9 m2, dessverre. Det samme er mitt, men vi har loftstue så de får ekstra plass når de blir større.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Men 15 m2 er jo et ganske stort soverom, i mitt hode.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #7 Skrevet 21. august 2011 Mellom 15 og 18 kvm. Eldste har det største. Jeg har et kott med plass til dobbeltsengen og en kommode De skal leke og ha venner på sine rom, mens jeg skal bare sove på mitt
Libido- Skrevet 21. august 2011 #8 Skrevet 21. august 2011 Vi holder på å bygge hus nå. Der blir barnerommene 20 og 21 kvm. Vårt er 15. Gjesterommet 10 kvm. Når det er snakke om rom på 15 kvm og opp, gjør det ikke noe om foreldrene har større synes jeg, da har de jo uansett stor plass å boltre seg på. Men når det er små soverom mener jeg barna bør få de største.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #9 Skrevet 21. august 2011 jøss, så store rom dere har i husene da! Våre soverom er fra 8,8-11,8. Vi har måttet ta det som er ca 10 for å få plass til sengen vår + babyseng. Eldste har det største, og mellomste har det minste. Så får vi bytte etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #11 Skrevet 21. august 2011 Ungene har rom på ca 7kvm, samt at de har ei stue/lekerom på 25kvm på deling. Det betyr at de har forholdsvis små soverom. De har likevel god plass til seng, hylle og litt gulvplass til lek. I stua utenfor har de GOD plass til lek, skrivebord til å sitte med pc, brettspill, tegning mm. De har sofa og eget hjemmkinoanlegg. Vi kunne ha prioritert bort stua mot at de fikk større rom, men tror på sikt at de vil ha større glede av ei slik stue. Det er 4,5 år i aldersforskjel på de tre ungene, så håpet om felles venner på sikt er jo til stedet;-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #12 Skrevet 21. august 2011 Skal til å bygge, men rommene blir vel på mellom 10 og 15m2.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #13 Skrevet 21. august 2011 Datteren vår har et soverom på ca 15 kvm, vårt er omtrent det samme. Jeg er vokst opp med at foreldrene hadde det største soverommet, og syns det er helt greit. Selv liker jeg ikke leker rundt om i huset, så da datteren min og jeg bodde for oss selv en stund, og jeg hadde en treroms leilighet med ett stort og et lite soverom, så fikk hun det største fordi hun da hadde plass til lekene sine der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå