Gå til innhold

Datteren min på 2,5 har et forferdelig eksemutbrudd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, ser ganske stygt ut. Har kun smurt henne inn med apobase, er forsiktig med hydrokortison.. Hva hjelper mot eksem for deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste som hjalp mitt barn og som hjalp meg da jeg var liten og hadde eksem over hele kroppen var krystallfiolett. Det fikk jeg da jeg ble innlagt på sykehuset på hudavdelingen. Alle andre kremer ble for sterke for huden, og gjorde utslettene bare hissigere.

Det er mildt og flytende som man smører over utslettet og la det tørke inn. Det kan bli et sabla griseri om dere ikke er forsiktige med påsmurningen. Legg barnet på gamle håndklær som dere ikke er redde for. Man får kjøpt det på noen apotek. Det tar både sopp og utslett -

Skrevet

Hvis det klør og er plagsomt for barnet så ville jeg absolutt smurt med hydrokortison.

Jeg var selv plaget med eksem da jeg var liten og jeg husker at vi var nødt til å være forsiktige med hydrokortison den gangen. Da datteren min fikk eksem sa legen at det var stor forandring nå og at man ikke behøvde å være like forsiktig lenger.

Så jeg ville ha smurt med hydrokortison til eksemen var borte og deretter gått over på en annen krem.

Skrevet

Min datter på 4 mnd har atopisk eksem og svetteutslett... prøvde alt av feite krema/olje og hydrokortison uten noe bedring....

dro på apotek og spurte om råd... fikk prøvetube på "La Roche-Posey" serien, så bedring allerede dagen etter. så nu bruke eg kun den serien på ho. Til vask og bad bruke jeg den som hete den "Lipikar Syndet" og kremmen som jeg bruke hete den "Lipikar Baume AP". dem e dyr, men funke her. Hør med apoteket om dem ha prøvetuba, slik at du kan prøve. Lykke til og håpe eksemen blir bedre

Skrevet

Min datter hadde atopisk eksem da hun var baby. Brukte A krem flere ganger om dagen og det gjorde susen på eksemen hennes:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...