Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Jeg har nettopp startet på sykepleierutdanning og gleder meg til å ta fatt, men gruer meg noe helt sykt til medikamentregning. Jeg så litt på oppgaver på nettet, men skjønte absolutt INGENTING. Er jeg dum? Hvor vanskelig er det egentlig? Noen tips til hvordan jeg kan forstå? Jeg virkelig suger i matte. Værsåsnill å si at det er en enkel måte å lære det på. Det hadde vært forbaska nedtur å ikke få det til.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Ta det helt med ro, du skal jo ha undervisning i faget før du skal ta prøven!! At du nå ikke forstår noe er jo selvsagt, du har jo aldri vært borti faget før!! Medikamentregning er virkelig ikke vanskelig matte, det bare ser så komplisert ut på grunn av måten oppgavene er formulert på. Jeg var VIRKELIG ikke god i matte, men jeg fikk full pott på første forsøk da jeg tok prøven. Så senk skuldrene og glem medikamentregningen til du begynner på undervisningen, konsentrer deg heller om de fagene du faktisk skal ha nå i begynnelsen. Et tips når du faktisk kommer så langt som til prøven: tenk enkelt. De aller fleste som stryker gjør det fordi de overkompliserer regnestykkene istedenfor å se på hva som faktisk står der. Det første som faller deg inn er som oftest rett. Hilsen sykepleier:)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Det er egentlig veldig enkel regning! Og tro meg, jeg er elendig i matte! Jeg gruet meg også veldig, men når vi hadde fått litt undervisning på skolen og skjønte prinsippet så gikk det kjempelett, og tro det eller ei, jeg koste meg faktisk med å sitte hjemme og gjøre regnestykker Det er veldig høy strykprosent på eksamen, men de færreste stryker pga feilregning. Det er stortsett forglemmelsesfeil, som at en har glemt to streker under svaret el.l. Er sikker på at du kommer til å klare deg fint! 1,5 år nå siden jeg tok eksamen, og har ikke blitt mye regning etter det, så egentlig burde jeg ta fram boken og regne litt
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Haha, fordi man har glemt to streker under svaret du liksom det er da ikke barneskolen! De fleste som strøk som jeg vet om hadde regnet feil, antagelig tenkt for vanskelig tror jeg. Det var enkelt, jeg er IKKE god i matte
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Tusen takk! Nå ble jeg oppriktig glad. vet at jeg ikke burde stresse med medikamentregning første uka, men skulle bare se litt hvordan det var. Grøss og gru, tenkte jeg og fikk panikk. Hehe. Skal høre på dere å ta det med ro. Takk igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Tusen takk! Nå ble jeg oppriktig glad. vet at jeg ikke burde stresse med medikamentregning første uka, men skulle bare se litt hvordan det var. Grøss og gru, tenkte jeg og fikk panikk. Hehe. Skal høre på dere å ta det med ro. Takk igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Det letteste som finnes på hele studiet hilsen Spes. Vernepleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå