Terese med to jenter Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Det er jo sikkert ikke likt overalt, men hvordan var/er det på 1. Skoledag i første klasse til ditt barn? Lurer på hva de skal gjøre og hvor lang tid jeg må være der... Har ikke ordnet med noe barnevakt til hun minste, og vil liksom ikke at hun skal stjele all oppmerksomheten fra storesøsters store dag
3småtroll♥ Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Her har det først vært opprop ute i skolegården før hele klassen har gått inn. Da er vi foreldrene med:) Så har de en liten samling der de synger litt og prater om forventningene til barna osv.. Etter det har de fått utdelt en bok som de kan tegne litt i. Da har vi foreldrene gått også har barna vært en time ca før vi har hentet de:) Noen barn vil jo helst ikke at foreldrene skal gå, og da får de lov å være der selvfølgelig:) Husker ikke helt hvor lang dag vi hadde her, men lurer på om det var ca 3 timer totalt jeg:)
*gurimallaika* Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Da guttungen startet paa skolen i fjor mottes de i skolens aula kl.09.30. De ble ropt opp, gikk fram og hilste paa rektor og laerer. Etterpaa gikk de til klasserommet, mens foreldrene maatte vente utenfor. Vi fikk komme inn naar de satt paa plassene sine og ta bilder av dem. Etter ca 5-10 min ble vi sendt hjem med beskjed om aa komme tilbake kl.13.30. Og det var det. Lykke til med skolestart!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Hadde førsteklassing i fjor og da møttes alle utenfor hovedinngangen kl 9. Alle 40 måtte hilse på rektor og lærer (2 kontaktlærere) og så hadde 5.klasse (fadderene deres) noen sanger før vi fulgte barna inn i klasserommet! Der var vi en liten stund før vi sa hade og gikk til aulaen og drakk kaffe sammen alle foreldrene som ville... Etter ca 1,5 time hentet vi ungene og da var de ferdige for dagen =)
camilla^ Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Skolen begynner 11.30 for førsteklassingene i morra, vi får beskjed da om når skoledagen er ferdig. Det er vel etter en-to timers tid. Jeg husker ikke helt fra forrige gang vi hadde en skolestarter. Vi hadde med lillesøster og det var ikke noe problem. Hun som begynner på skolen i år kommer til å få to større søsken som er med, for de er ferdig på skolen rett før hun begynner så de ville stå og se på sa de.
Gjest mphs Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Hos oss begynner de i morgen kl.10.00. Jeg håper virkelig ikke det er full dag allerede første skoledag. Vi tenkte det varte noen timer slik vi har hørt fra mange andre og at vi da skulle hente lillesøster i bhg og ha en kose familiedag og så spise ute.
Gulosten™ Skrevet 21. august 2011 #7 Skrevet 21. august 2011 Vi har skoledag med oppmøte 9:15 og har skole til kl 11. Men jeg vet ikke hvor lenge vi foreldre skal være der.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 21. august 2011 #8 Skrevet 21. august 2011 Har skolestarter i morgen, og deres skoledag varer fra kl 09 til kl 13.30. Oppmøte, opprop osv, inn i klasserommet, møte faddere igjen. Kaffe til foreldre på SFO. Regner med at jeg stikker hjem og får gjort litt skolearbeid selv også, mens h*n er på skolen.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 21. august 2011 #9 Skrevet 21. august 2011 Her skal vi møte opp på skolen kl 0900, skoledagen avsluttes 13.15. En helt vanlig skoledag med tanke på lengden. Hva som skjer, og hvor lenge vi foreldre skal være er jeg ikke helt sikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå