Gå til innhold

Er du gravid og røyker `?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange røyk om dagen, og hvor langt på vei ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyka 15 om dagen de første 8 ukene! Så kunne jeg ta fra en om dagen til 10 (kom an på hva som skjedde på jobb:) nå er jeg 14 uker å hadde min første røyk på 3 dager;)

Skrevet

Før jeg ble gravid røkte jeg ca 10-20 pr dag. Fra da jeg fikk vite at jeg var gravid trappet jeg ned m røykingen. kan si det var under 10 pr dag!

fra ca uke 20 har jeg røkt ca 4-6pr dag.

Nå har jeg ikke røkt på snart 3uker. De siste dagen har jeg vært utrolig irritabel, dårlig humør og vanvittige humørsvingninger. Er nå i uke 36, er ikke så stor akkurat, men føler meg som en sprengt hvalross, med den dobblehaka, magen er trillrund og stein hard noen ganger.

I går måtte jeg ta en røyk for å klare å ta meg sammen. Kjente enda at magen ble mye bedre etter en røyk. Kan 1-2 røyk skade ??? får utrolig dårlig samvittighet for å ta meg en røyk.

Å det styggeste jeg ser, er gravide som røyker!

Skrevet

Synes du er kjempeflink, jeg :) Dette klarer du!!

Men ikke si til det selv at "bare" 1-2 røyk ikke kan skade, for all røyk er skadelig. Prøv heller å se fremover, og ikke dvel ved de røykene du allerede har røkt.

Forresten så røkte jeg selv 20-30 røyk om dagen da jeg ble gravid første gang. Slutta på dagen, men det gikk TONNEVIS med tyrkisk pepper-kjærligheter som "trøst". Jeg måtte liksom ha noe i hendene...

Dette var i 2003. Jeg har fått et barn til etter dette, og er gravid igjen nå. Tillater ikke meg selv å begynne å røyke igjen. Og dette klarer du også=)

Masse lykke til!! You can do it, you can do it, if you put your mind into it;)

Skrevet

Jeg vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg snuste frem til den dagen jeg fikk postiv test.

Jeg har hørt at babyen får krampe når man suger inn røyken, vet ikke om det er sant, men det er vel motiverende nok til å stoppe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...