Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #27 Skrevet 20. august 2011 Det kan du søke opp selv. Jeg orker ikke søke opp. Men det er sant som jeg skriver: HI har skrevet om dette før
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #28 Skrevet 20. august 2011 Merker at jeg reagerer veldig på at tenåringen må ha tilatelse fra småsøsken for å sove borte! Det er avgjørelser som voksne skal ta og ikke barn! Hadde jeg vært 16 å måtte få tillatelse fra mine småsøsken for å sove borte så hadde jeg også blitt vanskelig å ha med å gjøre! Jeg syns ikke barn skal styre hjemmet på den måten og bestemme hvilke regler som skal være i hjemmet! Det er de voksnes ansvar! Om du spør på vegne av moren ville jeg rådet henne og far til å begynne å oppføre seg som foreldre istedenfor å gi foreldreansvar til barn!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #30 Skrevet 21. august 2011 Er nok mulig at jeg har skrevet om dette før ja... hi
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #31 Skrevet 21. august 2011 tror egentlig du er like nedsnødd som foreldrene jeg... Hvor stygg er du ikke om du lar tenårigen ha det sånn?! Få litt vett oppi skallen og hjelp han.......
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #32 Skrevet 21. august 2011 For meg så virker det som om HI også er et barn. Måten HI skriver og ordlegger seg på, virker på meg som om HI ikke er stort mer enn 16år selv. Om denne gutten ønsker hjelp, så hjelp "han" å ta kontakt med rådgiver på skolen, det kan være en god start på å god hjelp.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #33 Skrevet 21. august 2011 Uff, får helt vondt i magen jeg, denne tenåringen trenger virkelig å bli reddet fra foreldrene sine og familien sin! Synes absolutt du skal si til han (eller henne) at han selv kan ta kontakt med barnevernet, eller som foreslått før her rådgiver eller helsesøster på skolen. Det er nemlig hjelp å få, du sier han er 16 år men også at det nærmer seg russetid. Vil det si at han snart fyller 17, andre klasse på videregående kanskje? Da jeg var på den alderen hadde jeg en venninne som slet veldig med hjemmeforholdene, og hun tok kontakt med barnevernet selv. De hjalp henne med å finne en hybel, hun fikk timer til samtale hos bup så hun kunne bearbeide, bli sterkere og mer selvstendig. Hun klarte seg helt utmerket! Hun brøt ikke kontakten med foreldrene og småsøsknene sine (hun hadde 4 yngre søsken), men flyttet rett og slett hjemmefra med hjelp fra barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #34 Skrevet 21. august 2011 dytter i håp om at hi ser tråden...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #35 Skrevet 21. august 2011 Fyller straks 17, ja. Andre året på videregående...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #36 Skrevet 21. august 2011 Jeg har selv en trøblete tenåring(skrev innlegget om at jeg tok han på fersken i å røyke hasj på rommet her om dagen). Jeg forstår ikke innlegget ditt helt. Hva er det du mener med småsøsken og tillatelse til å sove borte?Hvorfor skal yngre søsken ha noe de skulle sagt? Har han overnattet hjemme for første gang på 2 år? Eller ertet de fordi han fikk lov av foreldrene å sove borte? Hva? Hvorfor ber ikke foreldrene barnevernet om mer hjelp? Altså.... problembarn blir brukt om de som ikke passer inn i "formen" staten har laget, rett og slett...... Skolen har sin form, fritidsaktiviteter sin form. Det er regelverket de ikke passer inn i.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #37 Skrevet 21. august 2011 Det fungerer slik at søskene bestemmer når og hvor hn får lov å ligge borte, spørsmålet om å få lov går ikke til foreldrene, men direkte til søskene.. Dette er noe foreldrene tillater og om hn kommer til foreldrene å spørr, spørr de deretter om søskene synes det er greit. Er det greit, så får hn lov.. Det er nesten på en måte slik at foreldrene driter i hvor hn er bare søskene har gitt hn lov... Overnattet borte før første gang på 2 år, ja.. Dette er akkurat pga søskene som ikke har latt hn få lov... Hi
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #38 Skrevet 21. august 2011 Her skal du si til foreldrene at de må ta sitt ansvar, og ikke la søsken styre hverandre. Hva i alle dager gjør at de har laget det på denne måten? Hvem har sagt at barn kan ta slike avgjørelser, og å bestemme over eldre barn på denne måten? Ikke rart barnevernet har vært inne i bildet. Det skulle de vært enda, og da for å lære foreldrene å være fornuftige og ansvarlige voksne!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #40 Skrevet 21. august 2011 klarer ikke å forstå helt hva du vil frem til?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #41 Skrevet 21. august 2011 Herregud da, Hi, er du helt blåst!!!! Du skjønner da at det er mor og far til denne tenåringen som skal bestemme om hn skal få lov å sove borte eller ikke!! Ikke småsøsknene. Har du ikke sagt dette til foreldrene?? Er du like blåst som foreldrene til denne tenåringen eller???!!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #42 Skrevet 21. august 2011 Må ha lov at småsøsknå???!!! stakkars tenåring.. er jo på grensen til psykisk mishandling. får desse småsøskna lov til mye mer da? kansje foreldrene skulle vert mye mer hjemme i helgene? eller vist litt mer respekt for sitt barn. og ikke nedverdige h*n med at han må få lov av søsknå sine.. horribelt.. forelderene bør kjøre lik linje for alle. nei det er ikke greit å slå, men det er heler ikke lov til å erte!!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #43 Skrevet 21. august 2011 Skulle bare visst hvor mange ganger jeg har støttet opp tenåringen når hn har diskutert med foreldrene ang det... men joda, kall meg gjerne blåst
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #44 Skrevet 21. august 2011 Er det ikke å gå litt langt når man kaller det før Mishandling??
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #45 Skrevet 21. august 2011 Seriøst???? Er utrolig forvirret av dette innlegg... Du skriver om en tenåring som du har vondt av og som tydelig lider under omsorgssvikt også spør du på vegne av moren..... Om hva da??? Enten klarer du ikke å ordlegge deg riktig sånn at problemstillingen blir forståelig eller så er du like blåst som moren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå