Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Den ene slørhalen min har noen hvite utstående flekker i panna.. Jeg tviler på at det er "hvitprikk" altså sykdommen, siden de går i et akvarium med varmekolbe. Men kan jo godt hende? Aner ikke! :s Noe som kan hjelpe meg? Har satt fisken i en bolle for seg selv, og tenkte jeg skulle starte behandling med Ichthyo medik. Hjelp, hjelp, hjelp...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 tja.. du ser nå fort om det er prikkesyken.. de dør av det..
JellyButt Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Hvitprikk kan du få uansett. Kur med både Ehsa Exit og Esha 2000 kan være en ide om du er i tvil. Da tar du både sopp, bakterier og parasitter. Ellers er akvaforum.no å anbefale. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Har egentlig ikke noe å komme med som kan hjelpe deg, men vet at fisker kan da fint få sånn hvitprikk-sykdom selv om det er varmekolbe i akvarie.. Har selv tre akvarier men ingen slørhaler da..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Har fått hvitprikksyken mange ganger selv med varmekolbe, det høres veldig sannsynlig ut at det er det. Dra til en dyrebutikk og kjøp medisin så fort som mulig, så berger du kanskje endel av fiskene.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå