Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Sist jeg var gravid kuttet jeg straks ut all trening av magen, var redd det kunne skade barnet mitt. Nå er jeg gravid igjen og har i mellomtiden hørt at man skal trene mage også som gravid. Er det noen spesielle øvelser jeg bør unngå eller kan jeg bare holde på så lenge jeg orker?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Du skal vel helst ikke trene de rette magemusklene så mye, altså vanlige sit-ups f.eks Men de skrå magemusklene og kjernemuskelaturen kan du bare fortsette å trene.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Er dette noe du vet, 13.53 eller er du en synser?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Det spiller ingen rolle om du trener magemusklene for de lar seg ikke trene under ett svangerskap. Tren heller rygg og bekkenbunn
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 går til fysiogruppetrening hver uke pga bekkenløsning og senest torsdag forklarte fysioterapeuten grunnen til at man ikke skal trene sit-ups og slikt. det er fordi magemusklene deler seg og sklir ut til hver sin side med babyen i midten. om man trener magemusklene da er det mange som opplever å få brokk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå