Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Min mann har foreldreansvar for våre barn. Men han tar ikke ansvar. I dag sa jeg at han fikk gå ut å handle det de trengte til barenehagestart. Han klarte ikke tenke selv hva det var. Helt uten peiling. Eldste trenger støvler og jakke, minste trenger gensere. Ullskjorter har begge behov for. Og en klipp så de ser skapelige ut, skader jo ikke. Helt bortreist er den mannen. Sukk.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Slik er min mann også delvis, hans foreldreansvar går ut på å blant annet se til at regninger blir betalt, vi får inn penger til husholdningen og at de har det finfint. Jeg tar meg av behovene for gensere og vintersko, trenger ikke være to om den jobben vel?
Gjest ->>- Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Personlig synes jeg det er mye sprøere at man velger å leve sammen med noen som man anser å være helt bortreist.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Her fordeler vi ansvar etter interesser. Vil bare tipse om at det kan være en veldig grei ordning om dere ikke har prøvd det.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Foreldreansvar er bare et juridisk begrep, og omfavner de store tingene som anskaffelse av pass, navneendringer, innmelding i trossamfunn og slike ting. Omsorg er noe helt annet, og det er det din mann skal utføre i det daglige, sammen med deg. Siden dere har omsorgen sammen.......
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Jeg har faktisk ikke noe problem med at praktiske ting til barna er mitt ansvar. Det er mye viktigere for meg at når min mann er hjemme, at han tilbringer tid sammen med barna.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Hvorfor skal egentlig den som ikke greier å se hva barnet trenger ha innflytelse på de store tingene?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #8 Skrevet 20. august 2011 Ikke meningen å være kjip, men du har ganske mye skyld i dette du også. Det er jo du som syr puter under armene hans. Hvis han hadde fått "lov" til å fikse alt selv, så ville han nok klart det. Ja, han hadde selvsagt glemt noe, men da ville det vært hans problem å fikse det. Så gi mannen litt ansvar!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #10 Skrevet 20. august 2011 12:25 Du har altså null peil på hva du prater om. Blande inn foreldreansvar i det at en ikke vet hva barnet trenger fra butikken? Selv foreldre som ikke bor sammen med barnet og ikke har samvær engang blir ikke fratatt foreldreansvaret.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #11 Skrevet 20. august 2011 Haha, det er så typisk her inne, hvis en mann ikke bidrar eller tar ansvar, så er det kvinnens skyld fordi hun ikke har *sluppet mannen til*. Så jævlig greit å være mann, kan bare skylde på dama si. "Nei, jeg aner ikke hvilke behov barna mine har jeg, for dama mi ga meg ikke ansvar". Det er også litt merkelig at holdnigen, inne på et KVINNEforum, synes å være: - Kvinnen er arbeissky, teit og nekter å ta ansvar: slemme kvinnen som er så slem - Mannen er arbeidssky, teit og nekter å ta ansvar: slemme kvinnen som ble sammen med en sånn mann. Her i huset har ingen ansvaret for å gi andre ansvaret. Her forventes det at BEGGE tar ansvar for barna utover det å fysisk være sammen med dem. Heldigvis er jeg sammen med en mann jeg ikke trenger å være mamma for og som ikke driver med ansvarsfraskrivelse på høyt nivå. Tenk, det hender til og med at han er UTE sammen med barna, ja, endatil henter dem i barnehagen og sånn, og da SER han faktisk hva de trenger av klær!!! Wooooooow liksom.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #12 Skrevet 20. august 2011 min man er mer en gjerne den som betaler for utstyr, så lenge han slipper å være den som undersøker, bestememr seg og går ut og handler.. selg syns jeg detteer greitt også, for da vet jeg at ting passer i størrelse, er god nok kvalitet og ikke minst dekker behovet en liten stund fremover.. min mann er ikke bortreist selv om han ikke eier interesse for hvilke ullklær som er best, hvilke sko som er varmest og hvilke egenskaper en vinterdress bør ha.. han stoler på at jeg har kontroll, og det har jeg som oftest.. tror det er vanlig at menn ikke er helt inne i slikt.. det du nevner handler ikke om ansvar i den grad begrepet foreldreansvar skal dekke..din mann er kanskje med på å ta ansvar for at dere har tak over hodet, varme, strøm, en bil som fungerer, muligens en grei hage og et velholdt hus, at søpla forsvinner en gang i uka eller lignende? da tar han sin del av ansvaret han også, selv om det betyr at du har fått deligert oppgaven om å stå for utstyr..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #13 Skrevet 20. august 2011 Hva hvis en mor ikke har interesse for, og ønsker å ta ansvar for ullklær, sko og vinterdress? Skal hun like enkelt som en mann bare kunne fraskrive seg ansvaret? Er jo ikke sikkert hi synes disse tingene er noe mer moro enn hva mannen hennes gjør? Det er greit at man skal dele ansvarsoppgavene etter interesse, men det ligger gjerne inneforstått i dette at alle kvinner elsker husarbeid, bleieskift,klesinnkjøp og klesvask, og at dette da naturlig tilfaller henne. Da er jo ikke oppgavene delt etter interesse, men etter forventninger til kjønn.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #14 Skrevet 20. august 2011 En velger hvem en får barn med, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #15 Skrevet 20. august 2011 Haha tror du bruker litt feil begrep. Jeg har omsorg for et barn, der foreldrene har foreldreansvaret. Men de har bare lov til å se barnet 4 timer i året. Skulle jeg da klage på at de ikke kjøper ullklær til barnet? Tror du må sjekke opp begrepene dine ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #16 Skrevet 20. august 2011 Sier du det til alle som klager på partneren sin 16:52? "Ola har vært utro!" "So, du velger hvem du får barn med". "Stine vil aldri ha sex med meg mer, vi har ikke hatt sex på et halv år". "So, du velger hvem du får barn med".
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #17 Skrevet 20. august 2011 Gjeeeeeeeeesp jeg må kjøpe klærne-stakkars meg bu huuu
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #18 Skrevet 20. august 2011 ja, da kan hun si til sin mann at det er hans ansvar å ordne disse tingene.. det er låv å delegere slikt selv om mannen ikke på eget initiativ gå i butikken og kjøper allt som trengs! er det noe problem for deg at de fleste kvinner tar på seg hovedansvaret for handling, husarbeid, bleieskift og klesvask?? her i huset er det faktisk slik at det er mest rettferdig om jeg som kvinne gjør disse oppgavene, da min mann er den som jobber hardest for at vi skal ha tak over hodet, bil i behold osv.. han jobber stort sett 7-21 hver dag, og må ofte jobbe helger også, dette gagner oss alle økonomisk! jeg jobber 80% og har en fridag i uka for at vi skal ha barna litt hjemme og ikke bare i barnehagen, så arbeidsmessig er fordelingen ganske gunstig for meg som kjerring som "kan styre arbeidet" selv, om jeg vil bruke en time annen hver dag på husarbeid eller om jeg vil bruke 4 timer i tillegg til jobben hver dag på husarbeid er helt opp til meg og hva jeg gjør det til! alle bidrar på en eller annen måte! vil tro mannen til hi gjør sin del av andre ting som hi ikke har bedt han om..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå