Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Jeg trenger sårt noen tips.... Mannen min dusjer hver dag, MEN.... Det oser svette av han titt og ofte. Han kan dusje, for så å gå tur med hunden. Han kan ut og jobbe etterpå, og bli ganske svett. Jeg har prøvd å si at han kanskje burde vente med dusjingen til all aktivitet er over, men nei. Og han svetter om natta! Vår sønn kom en morgen her, skulle legge seg på puta til pappa, som hadde dratt på jobb, men sa: "Æsj, her var det bløtt". Puta var våt av svette, og det er ofte slik. Da står mannen min opp, har på seg klær, og drar på jobb, UTEN Å VASKE SEG!!!! Han vasker seg nemlig ikke om morgenen, for han dusjet jo dagen før! Jeg har prøvd å ta det opp med han på mange måter, men nei, ting blir ikke bedre. Jeg har også vært inne på tanken på å kontakte helsesøster... I dag smalt det - igjen, det luktet svette av han ved frokostbordet, og jeg sa som sant er, at jeg har rett og slett ikke lyst på han lengre, (har sagt det før også), når han lukter sånn... Synes det er rett og slett ekkelt! Noen tips til hva jeg kan gjøre??
mgel Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Jeg har desverre ingen råd til deg, men jeg føler med deg! Og det er jo veldig synd hvis dere ellers har et ålreit forhold og at dette med svettingen hans ødelegger for forholdet deres......
Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Litt svettelukt må du nok lære deg å leve med, menn svetter ofte mer enn kvinner. Jeg sjønner godt om han synes det er slitsomt å måtte dusje flere ganger om dagen for at du skal bli fornøyd. Og det er ikke sunt å dusje for ofte heller, det kan tørke ut huden. Men å dusje om morgenen før arbeid er et must om man svetter mye om natten. Ihvertfall om man jobber med andre mennesker. Det er en ting å kjenne sin manns svettelukt innimellom, det er noe helt annet med en kollega. Eller kundebehandler eller lærer for den saks skyld. Bruker han en god antiperspirant? Prøv f.eks. aco ekstra effektiv eller stop 24 (husker ikke de nøyaktige navnene), de selges på apotek og er for de som har et litt mer enn normalt svettenivå. Om han bruker sterk såpe i dusjen kan det også ha en irriterende effekt på huden som fører til mer svettelukt, hva med å høre om han kan prøve et par uker uten såpe og se om det hjelper? Ellers er det også lurt å tørke seg og skifte klær om man er vår av svette (også om man ikke skal dusje) på grunn av risiko for hudsopp. Det hjelper kanskje litt på lukten også. Og skift på sengen minst en gang i uken og pass på at sengen får tid til å tørke før den evt res opp om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Jeg føler med deg! Jeg hadde en kjæreste som hadde samme problem... Han var kanskje litt verre i forhold til det med dusjing... han skjønte ikke helt vitsen med å dusje de dagene han ikke trente... (så han dusjet sånn ca annenhver dag hvis jeg ikke lokket ham med inn i dusjen... puh... slitsomt i lengden... men måtte bare for å overleve rundt ham). Han nektet blant annet å bruke deo og han var relativt dårlig til å skifte klær også... Han syklet 20-30 min hver vei til og fra jobb og ble ganske svett av det, men han forstod ikke at han burde dusje når han kom hjem. Var en av grunnene til at det ble slutt... Det var vel ikke avgjørende, men en av mange ting. Nå i ettertid ser jeg at vi ikke passet sammen typemessig, men det med hygiene ble også et element. Jeg forstår at noen menn svetter mer enn andre, men det går an å være litt flink til å passe på vasking/skifting av tøy, bruke deo etc. Han jeg er sammen med nå svetter også ganske lett - men han er flink til å dusje og skifte klær etter jobb og trening. Hvis han ikke bruker deo, så lukter han skikkelig "mannesvette" med en gang, men det kjenner han selv (og han liker det ikke), så da pleier han å vaske seg og ta på deo og lukte bare god mannelukt Håper dere finner ut av det! Det er et litt vanskelig tema å ta opp - selv om man er kjærester. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå