Gå til innhold

Problemer etter epidural?? Hjelpes, dette er vell ikke vanlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte ei "dame" i 40 årene her om dagen, å hun fortalte meg at hun fødte en sønn for 11 år siden. Hun fikk epidural, som tydeligvis hadde blitt satt "feil". Hun hadde etter epiduralen fått problemer med vannlatningen, å må nå katetriserer seg selv hver eneste gang hun skal på do (dette har hun gjort nå i 11år)... Jeg vet ikke nøyaktig hva som skjedde, spurte ikke så mye men det var konstantert at dette skyltes epiduralen....!!! Hjelpes..

Flere som har hatt problemer etter at de har fått epidural, på den ene eller andre måten?

Hilsen førstegangs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fortsatt vondt i musklaturen/området rundt der epiduralen ble satt, for nøyaktig 7 år siden. Har hørt om de som får problemer med vannlatingen ja....

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk store problemer med isjasnerven i ettertid, siden de traff feil.

Ei anna har fått konstant prikking i beina ettrpå.

Epidural er ikke bare blåbær, det kan ha bivirkninger.

Skrevet

Det er selvsagt risiko med epidural. Du bør derfor sette deg godt inn i det og de andre smertestillende medikamentene som finnes slik at du kan ta ett valg ut fra risiko. Det er noe du velger selv.

Skrevet

Det er dessverre ikke noe man alltid kan velge selv. Jeg måtte ha epidural pga. svangerskapsforgiftning og dermed skyhøyt blodtrykk.

Skrevet

Nei selvfølgelig ikke i slike spesielle tilfeller anonym 11.38, men de er i mindretall.

Skrevet

jeg har hatt epidural 2 ganger. ikke fått noe problemer i ettertid.

men første gangen traff legen en nerve og hele bene mitt rykket til automatisk. det var skikkelig vont.legen ble sint på meg for at jeg ikke lå helt stille. idiotisk lege.

Jeg fikk dagen etter fødselen en enorm hodepine. var så vont at jeg ikke kunne ta vare på meg selv. kunne ikke gjøre noen ting. jeg måtte opp på opprasjonsrommet igjen. der måtte de ta blod i fra armen min og sprøyte inn i hulle i ryggen der epiduralen var satt inn. Så forsvant hodepinen :-)

det skjer vist ett fåtall.

andre gangen gruet jeg meg noe enorm pgn av første gangen. men alt gikk kjempefint denne gangen :-)

Skrevet

Har hørt om det ja. Og ble bedt om å sitte heeeelt stille da den ble satt (yeh! det var lett =p) men har ikke hatt problemer selv =)

Skrevet

Oi såpass.... ble plutselig veldig i tvil om jeg har "lyst på epidural jeg nå når jeg leste dette... kanskje det er bedre med andre ting (tabl/lystgass) for å lindre smertene... Uff så skummelt

Skrevet

Om du bare forbereder deg mentalt kommer du deg langt med varme ris poser og varme dusjer.

Skrevet

Det er ikkje vanleg i den forstand at det skjer hyppig, men det er absolutt ein kjent komplikasjon av epiduralbedøvelse.

Det er ein av grunnane til at fleire i helsevesenet stiller spørsmål ved bruk av epidural ukritisk, og den diskusjonen kom opp her på DiB/BiM for nokre dagar sidan.

http://www.barnimagen.com/forum/thread/143488318

Skrevet

haha ja da, det har bare med forbredelser å gjøre.....smekk

Skrevet

Ikke med vannlatingen, men jeg fikk bekkenproblemer like etter neste svangerskap (ikke underveis, men noen uker etter at jeg hadde født, var temmelig skral). Når jeg kom til manuell terapeut, var det låsning i det området jeg hadde fått epidural (som ble satt litt feil). Terapeuten knyttet problemene til epiduralen. Gikk bort etter et par behandlinger.

Skrevet

Det er vel uansett untaksvis man får problemer med epidural? Det er risiko med alt i livet.Man må veie fordeler og ulemper ved alle valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...