Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 mensen er blitt så ekstremt vondt. men kun første dagen. kjennes ut som jeg har en laaaaaaang rie i ryggen + knivstikk imagen deet første døgnet. korsryggen blir svart. magen stor og rund. og de resterende 4 dagene har jeg are vanlige mensmerter som kommer og går. så da ha jeg ingen problemer.. men første mensdag klarer jg ikke gå på skole eller noe. noe som kan hjelpe? paracet og ibucx hjeloer nul,nix,nada.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Sånn er jeg også... Etter tre barn vurderte jeg å fjerne alt nede der. Fikk satt inn hormonspiral, og den har hvertfall foreløpig fjernet smertene. Lite mens i forhold til før Hvis du ikke vil ha noe prevansjon, så kan du jo i tillegg til paracet legge varmeflaske over magen eller ryggen og legge deg på sofaen. det hjalp meg litt.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 takk forsvar. ja, har vrmeflaske på ryggen. må det for å overleve, det demper smertene litt. hva koster hormonsiral? får man mensen da / mye blødninger? hvor lenge skal den være inne? jg skal ikke ha baby så
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 Jeg har hatt min i tre mnd nå. Først var jeg "morgenkvalm" i en uke, etter det har jeg ikke hatt noe ubehag. Første mensen var sånn "normale" folk har... Andre mensen var egentlig bare litt rød utflod og den tredje var noe midt i mellom. Har jo ikke gått så lang tid, så regner med at den stabiliserer seg. Har tidligere brukt p-sprøyte, da mistet jeg mensen helt tror jeg betalte 1300 for spiralen. da skal den sitte inne i 5 år, så årsprisen blir jo ikke så ille
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 takk for svar. leste meg opp på hormonspiral på lommelegen.no nå. der står det at man ikk kan bruke det om man har hatt infeksjon i livmoren. jeg har hatt fosterhinneinfeksjon og følgende var at baby døde. så det var alvorlig infeksjon. kanskje jeg ikke kan ha spiral? :s men er psprøyte trygt som prevensjon? hvor mye kostet det og må man betale hver gang man får det? hvor ofte må man stikkes? hadde vært deilig å slippe mens. jeg hadde aldri så fæle mensplager før.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #6 Skrevet 19. august 2011 Husker ikke prisen på sprøyta. du må ta den hver tredje mnd. Her på legekontoret tok de 35 kr for å stikke sprøyta. Men det kan variere tror jeg. Det skal jo være trygt, så lenge du tar en hver tredje mnd. Noen får uregelmessig mens til å begynne med, jeg bare mistet mensen Men har brukt den i 9 år, så pga faren for økt benskjørhet, så skal jeg ikke bruke den lenger nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå