Gå til innhold

Da har jeg født. Som foster hadde barnet hjerterytmeforstyrrelser.


lille frø, mor til to

Anbefalte innlegg

Det har vært et tøft svangerskap grunnet viten om ekstrasystoler. Vi var hver uke til ultralyd, og vi var veldig nervøse. Siste kontroll på Riksen viste at det var svært lite fostervann og asymetrisk veksthemming. Ble satt i gang 9 dager før tiden. Har termin 24. aug.

Vi ble sendt til Drammen sykehus.

Da jeg meldte meg ved infoskranken så prøvde dama å fortelle meg veien til en annen avdeling. Jeg måtte si ettertrykkelig at jeg faktisk skal føde!

Da de prøvde ta vannet viste det seg at det ikke var noe fostervann igjen.

Jeg ble satt på drypp. 30 ml. Jeg fikk kraftige rier umiddelbart og spurte om de kunne skru litt lavere. De satt det ned til 10 ml. Noe som nesten ikke er noenting. Da jeg spurte etter lystgass så viste det seg at de hadde sluttet med det. Spurte etter epidural da jeg hadde 3 cm åpning. Det skulle jeg få. 20 min etter var legen fortsatt ikke der. Da hadde jeg fått trykketrang og 10 cm åpning. Så da hoppet jeg over i fødesengen, sto på knærne og trykket ut babyen på et kraftig trykk.

Hele fødselsforløpet tok 2,23 timer.

Det var en helt fantastisk hærlig fødsel, ikke vondere enn at det går greit. Og formen etter fødselen har nesten vært for god til å være sann.

Babyen var 2800g og 47 cm lang. Etter mange hjerteundersøkelser viser det seg at hjertet er helt i orden. Og barnet er friskt!

Det er nesten som et under. Vi har vært forberedt på at det kunne være litt tull med babyen.

Nå er vi bare så lykkelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅÅ så fantastisk lille frø! Gratulerer så masse. Så utrolig bra at hjertet er iorden og dere bare kan kose dere med nurket... Ble så glad nå på deres vegne! Ha en fantastisk helg! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...