Gå til innhold

Kjenner dere noen som er lutfattige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner noen som ikke har mye og rutte med. Vil så gjerne hjelpe de på noe vis.. Men vil ikke gjøre noe støtende heller. Kanskje de blir flaue hvis jeg kommer med en handlepose med mat?

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, venninnen min er lutfattig, men det har hun på mange måter valgt selv. Hun kunne hatt mer å rutte med hvis hun hadde prioritert annerledes, så jeg gjør ingenting for å hjelpe henne.

Men hvis hun mot egen vilje hadde slitt ville jeg gjerne kjøpt mat til henne.

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

Nå er det vel forskjell på å være lutfattig, og å ikke ha så mye å rutte med..

Jeg kjenner flere som ikke har mye å rutte med, og har vært der selv for ikke lenge siden...

Noen hadde hatt mye mer om de hadde prioritert litt annerledes, så som oss! Vi tok noen grep, og fikk rådgiving i banken, og vips fikk vi hodet over vannet!

Mens jeg var alenemor og lærling hadde jeg veldig lite en periode (utbet ca 10 000 i mnd, og utgifter til hus og bil på ca 8. Ble ikke mye igjen til alle andre utgifter!) Og da fikk jeg noen ganger noe mat av min far. Dette tok jeg med glede imot, men tror ikke jeg hadde likt at en bekjent kom med en matpose.. Derimot spurte en bekjent om jeg var int. i å arve klær til sønnen min, og det gjorde godt for en heller slunken konto! :D

Skrevet

arve klær og utstyr, be på middag osv (Y)

Skrevet

min mor har det ikke helt bra økonomisk. og det hender vi ``rydder`` litt i skapene på kjøkknet og finner noe vi ikke har bruk for,. eller ikke vil ha..

vi har bedre råd enn henne. så det hender også vi kjøper med oss litt på tilbud til henne... ber henne også ofte til oss på mat,..

vi planlegger også kjøpene våre en del i butikken, men så hender det vi er ute og skal ha en ting men kommer hjem med mer. og da er også frysern full og har dermed ikke plass. dermed gir vi det til henne også..

vi gir henne også bensin penger om hun henter og kjører ungene steder. og da en del penger.

eks: henter kansje ungene i barnehagen 3 ganger i uken og da gir jeg henne en 500 lapp.. sier bare at jeg ikke har mindre og hun må ha til bensin og slitasje på bilen.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Hun er 27, har fått barn nr 4 (med mann nr 3), skylder gamle venner masse penger, blir kastet ut alle stedene hun leier, har ikke mulighet til å få lån, sykemelder seg for det aller meste, gidder ikke jobbe, ungene blir visst ikke fulgt opp så nøye hjemme mtp skolearbeid osv, barnevernet har vært inne i bildet i mange år, og betaler sfo og barnehage for ungene. Alikevel er hun ikke takknemmelig, og kjefter og smeller på de så fort hun har anledning.

Dette har hun valgt helt selv, men jeg syns fryktelig synd i ungene!

Skrevet

Kanskje invitere på middag og utstyr til barna er bedre ja.. Og mer "skjult" :)

HI

Skrevet

Jepp. Foreldrene mine. Dårlig prioritering gjennom hele livet. Var selv like fattig før jeg tok utdanning og fikk meg en grei betalt jobb. Fikk aldri hjelp eller oppfølging fra foreldrene mine, så det irriterer meg når de skryter overfor andre hva jeg har oppnådd.

Jeg bor nå ganske langt unna, så kan ikke hjelpe i det daglige med mindre jeg hadde overført penger, men kjøper nokså dyre gaver til dem. Lurer egentlig selv hvorfor jeg gjør det, men foreldre er vel foreldre, så for meg og mannen gjør 10.000 for en tv ikke noe stor forskjell. Den fikk de til jul når dere gamle gikk i stykker og jeg vet at de virkelig setter pris på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...