Gå til innhold

Insektsstikk og gravid....farlig???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et stikk bak kneet som er vondt og ekkelt. I går var det bare en runding som klødde - på str med lillefingerneglen... I dag er hevelsen større en en femkroning. pluss at det røde brer seg ut på str med en stor appelsin.

Vet ikke hva slags stikk det er - men det er i allefall ikke flåttbitt.

 

Vet jeg spør litt dumt nå - men er det "farlig" å få reaksjon på insektsbitt når man går gravid?

Burde jeg gå til lege med det?

 

Føler meg litt teit - men har ikke peiling på det.....

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er klegg? Jeg reagerer veldig på det, men det er ikke farlig, selvom jeg er gravid.

Skrevet

en lokal reaksjon på insektstikk er ikke farlig så lenge du ikke reagerer så sterkt at det går utover sirkulasjon og respirasjon ( altså at du får en potensielt livstruende reaksjon) og det har du jo ikke fått. Av og til kan man få en sekundærinfeksjon i stikket, altså en bakterieinfeksjon som følge av at huden er skadet, man har gjerne feber og allmennsymptomer i tillegg, da kan man evt få antibiotika av legen.

Men høres veldig godartet ut, om du skulle begynne å føle deg dårlig bør du oppsøke legen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...