MammaSprett Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Jeg har fått et stikk bak kneet som er vondt og ekkelt. I går var det bare en runding som klødde - på str med lillefingerneglen... I dag er hevelsen større en en femkroning. pluss at det røde brer seg ut på str med en stor appelsin. Vet ikke hva slags stikk det er - men det er i allefall ikke flåttbitt. Vet jeg spør litt dumt nå - men er det "farlig" å få reaksjon på insektsbitt når man går gravid? Burde jeg gå til lege med det? Føler meg litt teit - men har ikke peiling på det.....
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Kanskje det er klegg? Jeg reagerer veldig på det, men det er ikke farlig, selvom jeg er gravid.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 en lokal reaksjon på insektstikk er ikke farlig så lenge du ikke reagerer så sterkt at det går utover sirkulasjon og respirasjon ( altså at du får en potensielt livstruende reaksjon) og det har du jo ikke fått. Av og til kan man få en sekundærinfeksjon i stikket, altså en bakterieinfeksjon som følge av at huden er skadet, man har gjerne feber og allmennsymptomer i tillegg, da kan man evt få antibiotika av legen. Men høres veldig godartet ut, om du skulle begynne å føle deg dårlig bør du oppsøke legen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå